SHANGHAI, CHINA - MARCH 31: (CHINA OUT) Citizens queue up outside an Apple Store as Apple launches its iPhone SE globally on Tuesday on March 31, 2016 in Shanghai, China. Apple's new 4-inch iPhone SE packs almost all the power and features of the iPhone 6s into a package as small as - and even more affordable than - the iPhone 5s it replaces. (Photo by VCG)***_***

Dwóch studentów wyłudziło od Apple prawie 900 tysięcy dolarów

Polityka zwrotów okazała się dla producenta kosztowna.

Dwóch chińskich studentów inżynierii, Yangyang Zhou oraz Quan Jiang inżynierii wpadło na genialny w swojej prostocie pomysł. Począwszy od 2017 r. przywozili z Chin do USA podrobione iPhone’y, a na następnie wysyłali je do Apple jako niedziałający oryginalny sprzęt. Polityka zwrotów Apple’a była do tej pory wyjątkowo przyjazna dla klienta. Osoba reklamująca nie musi przedstawiać dowodów zakupu. A jeśli konkretny telefon nie daje się włączyć, podobno nie można sprawdzić, czy jest oryginalny. Apple przyjmowało reklamację i wymieniało uszkodzone podróbki na oryginalne iPhone’y, co kosztowało firmę około 895 800 dolarów. Według serwisu „The Oregonian” Quan Jiang zareklamował 3 069 urządzeń, w zamian za które otrzymał 1 493 iPhone’y.