Jak sprawdzają się różne GPU w nowym World War Z?

„World War Z” to gra oparta na filmie z 2013 roku opowiadającym historię świata w trakcie zombie-apokalipsy. Tytuł autorstwa Saber Interactive miał swoją premierę 16 kwietnia. Tytuł może pochwalić się bardzo efektowną grafiką, naturalnie więc pojawia się pytanie jak wydajnego komputera potrzebuje ta gra. Rosyjskojęzyczny serwis gamegpu.com zbadał bardzo dokładnie różne kombinacje wydajności kart graficznych i CPU w „World War Z”. Efekt to bardzo wyraźne wskazanie, że w zależności od wybranego API (DirectX 11 czy Vulkan) istnieje naprawdę duża różnica w wynikach. Podczas wyboru DX11 wyniki przedstawiają się następująco:

Wyniki wydajności z użyciem DirectX 11 wskazują raczej na karty NVIDII (fot. gamegpu.com)

Kiedy jednak zostanie wybrane API Vulkan sytuacja przedstawia się wyraźnie inaczej. W praktyce oznacza to, że posiadacze Radeonów powinni korzystać z API Vulkan, a właściciele GeForce’ów powinni pozostać przy DX11.

Po wybraniu API Vulkan wyniki uzyskiwane w konfiguracjach z Radeonami zmieniły się bardzo wyraźnie (fot. gamegpu.com)
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.