SI Facebooka potrafi przenieść każdego do gry komputerowej

Sieć neuronowa pobiera z filmu model postaci.

SI identyfikuje w nagraniu poruszającą się osobę, „wyjmuje” ją z filmu i stworzony w ten sposób model pozwala nałożyć na dowolny obraz. Co więcej, animację sterowaną strzałkami na klawiaturze albo innym kontrolerem można nałożyć również na ruchome tło. Na poniższym nagraniu zobaczycie, jak działa to rozwiązanie. Programiści sterują sylwetkami m.in. tenisisty oraz tancerki, przenosząc ich postaci i zamieniając tło. Inżynierowie Facebooka wykorzystali w projekcie dwie sieci neuronowe, a metodę obszernie opisali.

Technologia wydaje się bardzo ciekawa, jednak wymaga jeszcze dopracowania. Widać to szczególnie w przypadku cieni rzucanych przez sterowane modele. Choć to zapewne nie będzie problemem, być może wystarczy odpowiednio ustawić źródło światła lub programistycznie odfiltrować cienie. Miejmy nadzieję, że pomysł Facebooka znajdzie lepsze zastosowanie niż tzw. deepfake’i, czyli przemontowane, fałszywe filmy z rzekomymi wypowiedziami osób publicznych. Do czego, waszym zdaniem, można praktycznie użyć takiej SI? | CHIP