Google chce utrudnić blokowanie reklam w Chrome

Fot. Pexels

Google planuje wprowadzić ograniczenia związane z interfejsem webRequest, z którego korzystają wtyczki do blokowania treści. Co ciekawe, ograniczenia nie dotkną biznesowej wersji przeglądarki. Chrome Enterprise dalej będzie pozwalało na blokowanie reklam i innych elementów strony. Jednak wszyscy użytkownicy podstawowej wersji Chrome korzystający z takich wtyczek jak uBlock Origin, prawdopodobnie odczują zmiany, choć Google jeszcze pracuje nad zmianami i je konsultuje ze społecznością. Producent zaznacza, że powodem zmian jest poprawa bezpieczeństwa i prywatności użytkowników, jednak nie jest tajemnicą, że duża część przechodów firmy pochodzi z reklam, które wspomniane wtyczki ograniczają.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.