
Apple żąda zmiany logo ścieżki rowerowej w Niemczech
Apfelroute to nazwa, liczącej 70 kilometrów, trasy rowerowej, biegnącej nad rzeką Sieg w powiedzie Rhein-Sieg Kreis. Trasa przygotowana przez związek turystyczny Rhein-Voreifel otwarta zostanie 19 maja. Ścieżka została poprowadzona tak, by rowerzyści mogli podziwiać krajobrazy, a przede wszystkim sady znajdujące się po drodze. Stąd też jej nazwa Apfelroute. I logo, w którym znalazło się jabłko.
Według Apple, właśnie to logo nadto przypomina zastrzeżony przez Apple znak towarowy. Takiego podobieństwa nie dopatrzył się jednak Niemiecki Urząd ds. Patentów i Znaków Towarowych (GPTO), w którym symbol Apfelroute został zarejestrowany. Innego zdania są jednak prawnicy firmy z Cupertino, którzy w liście wysłanym do związku turystycznego Rhein-Vorefeil zażądali zaprzestania używania symbolu nadgryzionego jabłka.