frostbite

WIDEO: Niesamowicie realistyczna technologia renderowania włosów

Fot. EA

Jedną z bolączek wizualnych współczesnych gier wideo pozostaje symulacja włosów. Chociaż w ostatnich latach poczyniono w niej postępy (m.in. technologia HairWorks od Nvidii), to nadal twórcy starają się raczej unikać długowłosych postaci w swoich grach. Studio DICE, znane z serii „Battlefield”, pochwaliło się najnowszymi możliwościami swojego silnika graficznego Frostbite. W odpowiednim oświetleniu wirtualne włosy wyglądają jak prawdziwe, a ich zachowanie pod wpływem ruchu wygląda bardzo realistycznie. Niestety studio nie zdradziło kiedy i w jakiej produkcji technologia zostanie wykorzystana w praktyce. Spodziewamy się jednak, że nastąpi to dopiero po wejściu do sprzedaży konsol nowej generacji.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.