frostbite

WIDEO: Niesamowicie realistyczna technologia renderowania włosów

Fot. EA

Jedną z bolączek wizualnych współczesnych gier wideo pozostaje symulacja włosów. Chociaż w ostatnich latach poczyniono w niej postępy (m.in. technologia HairWorks od Nvidii), to nadal twórcy starają się raczej unikać długowłosych postaci w swoich grach. Studio DICE, znane z serii „Battlefield”, pochwaliło się najnowszymi możliwościami swojego silnika graficznego Frostbite. W odpowiednim oświetleniu wirtualne włosy wyglądają jak prawdziwe, a ich zachowanie pod wpływem ruchu wygląda bardzo realistycznie. Niestety studio nie zdradziło kiedy i w jakiej produkcji technologia zostanie wykorzystana w praktyce. Spodziewamy się jednak, że nastąpi to dopiero po wejściu do sprzedaży konsol nowej generacji.

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.