Amazon: najwyżej wycenianą firmą na świecie

Według rankingu Most Valuable Global Brands (BrandZ Top 100) za rok 2019, opracowanego przez holding reklamowy WPP i firmę badawczą Kantar, największą wartość ma Amazon. Przez ostatnich 12 lat na pierwsze miejsce okupowane było przez Google na zmianę z Apple. Teraz technologiczni giganci zdetronizowani zostali przez innego kolosa, czyli Amazon. W ciągu roku wartość marki wzrosła o 52 proc.

W pierwszej dziesiątce znalazły się też Facebook oraz Alibaba. Chińska firma po raz pierwszy wyprzedziła Tencent, stając się najcenniejszą marką chińską i awansując o dwa miejsca na pozycję nr 7 (wzrost o 16 proc. do 131,2 mld dol.).

Amazon rozwija się niezwykle szybko, prowadząc w wielu krajach agresywną politykę sprzedażową i logistyczną. Gdy w marcu Amazon uruchomił własny system w Austrii, z tamtejszego rynku wycofał się DHL, a austriacka poczta przewiduje kryzys.

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.