Volvo V60 CrossCountry

TEST: Volvo V60 CrossCountry – kombi, które nie boi się jazdy w trudniejszym terenie

Fot. chip - wintermute
Volvo to marka, która od lat słynie z niezwykle poważnego traktowania takich kwestii jak niezawodność, czy bezpieczeństwo kierowcy i podróżnych, nie zapominając o komforcie. Mieliśmy okazję przyjrzeć się bliżej rozwiązaniom technicznym zastosowanym w najnowszym Volvo V60 CC.

Volvo V60 CrossCountry D4 – ekrany w otoczeniu imponująco wykończonego wnętrza

Z pewnością znacie to uczucie, kiedy zobaczycie coś, co was mile zaskoczy, niezależnie pod jakim względem. W każdym razie dokładnie tak się poczułem, gdy otworzyłem po raz pierwszy drzwi nowego Volvo V60 CrossCountry. Wnętrze testowanego pojazdu jest naprawdę świetnie wyposażone. Komfortowe fotele, pokryte perforowaną tapicerką ze skóry nappa w jasnym kolorze zachęcają do zajęcia miejsca. Ten luksus kosztuje jednak dodatkowo 14 540 zł.

Reklama

Fotele kierowcy i pasażera z przodu są regulowane elektronicznie praktycznie w każdym zakresie, regulowana jest nie tylko wysokość czy odległość siedziska od deski rozdzielczej, ale również odcinek lędźwiowy (regulacja czterostopniowa), czy podparcie podudzi. Dodatkowo regulowane jest także podparcie boczne foteli przednich, a fotel kierowcy oraz pasażera mają wbudowaną pamięć ustawień. Cała elektronika sterująca fotelami również wymaga dopłaty, jest to tzw. pakiet Luxury seats, kosztujący 5200 zł. Oczywiście oba fotele przednie są zarówno ogrzewane jak i wentylowane. Dodatkowo testowany pojazd wyposażony był w opcjonalny pakiet Winter Pro (6200 zł), zawierający funkcję ogrzewania parkingowego z możliwością programowania czasu pracy, podgrzewaną kierownicę, czy wreszcie podgrzewane siedzenia tylne. Oczywiście w upały ta funkcja się nie przyda, ale zimą z pewnością.

Nie tylko fotele są świetnie wykonane, złego słowa nie mogę powiedzieć o estetyce deski rozdzielczej, która w testowanym egzemplarzu była wyposażona w dodatkowe obszycia (tzw. obszycie Benova). Ten element wyposażenia w połączeniu z oknem dachowym, przeziernym wyświetlaczem Head-Up Display i wspomnianym wcześniej systemem dookólnych kamer parkowania 360 stopni to zawartość opcjonalnego pakietu Xenium Pro kosztującego 15 420 zł. Charakterystyczne zdobienia z naturalnego drewna nazwane Linear Lime, to również opcja za 970 zł.

Kolejnym pakietem opcjonalnego wyposażenia, jaki znalazł się na pokładzie Volvo V60 CrossCountry to pakiet o nazwie Business Connect Pro (20 720 zł). Obejmuje on rozbudowany system nawigacyjny Sensus, współpracę elektroniki pokładowej z Android Auto i Apple Car Play, wbudowany (w nietypowym miejscu, bo pod pokrywą podłokietnika) odtwarzacz CD, cyfrowe zegary kierowcy (analogowe wskaźniki zastąpiono 12,3-calowym ekranem ciekłokrystalicznym), a także stanowiący ucztę dla uszu system audio Premium Sound marki Bowers & Wilkins.

Przy normalnie rozłożonych fotelach tylnych, bagażnik (elektrycznie otwierany – opcja za 2270 zł) Volvo V60 CrossCountry ma pojemność 529 litrów (co również jest wartością większą niż w Audi A4 B9 Allroad Quattro – 505 litrów). Dodatkowo podwójna podłoga V60 CC jest łamana w połowie, co pozwala łatwo podzielić przestrzeń bagażową, by mniejsze torby nie latały po całym bagażniku. Volvo dodało do testowanego egzemplarza również uchwyty na zakupy (550 zł) i uchwyt na gaśnicę (170 zł).

Pasażerowie tylnej kanapy nie powinni narzekać na brak miejsca. Dla nawet wysokich osób jest dość miejsca nad głową, jak i dla kolan. pomiędzy skrajnymi fotelami dostępny jest rozkładany podłokietnik ze slotami na kubki z napojami, wyposażony w dwa dodatkowe, niewielkie schowki. W oparciach przednich foteli nie zabrakło siatek na drobiazgi. Komfortowo, praktycznie i funkcjonalnie.

Czy mogę się do czegokolwiek przyczepić? Chyba tylko do tego, że pasażerowie tylnej kanapy nie mają dostępu do żadnego złącza USB, by podładować swoje urządzenia mobilne. Co prawda pod niewielkim schowkiem „nie-wiadomo-na-co” w kolumnie środkowej (smartfon się tam nie zmieści) znajduje się jedno gniazdko instalacji 12V, ale by je wykorzystać do ładowania smartfonów czy tabletów trzeba jeszcze dokupić stosowny adapter. Z przodu pod tym względem jest dużo lepiej, w schowku pod podłokietnikiem kierowcy znajdziemy dwa złącza USB.

Volvo V60 CrossCountry D4 – cyfrowy kokpit i sterowanie

Miłośnik nowoczesnych technologii zasiadający za kierownicą nowego Volvo V60 CrossCountry nie może narzekać. Jest wręcz otoczony komputerowymi ekranami. Przed oczami zamiast klasycznych analogowych zegarów, mamy 12,3-calowy wirtualny kokpit. W konsoli centralnej znajduje się 8-calowy, ustawiony w trybie portretowym wyświetlacz systemu Sensus dający nam dostęp do nawigacji, multimediów i innych cyfrowych funkcji pojazdu.

Wielofunkcyjna kierownica nowego Volvo V60 CrossCountry wyposażona jest w szereg przycisków i przełączników. Za pomocą tych umieszczonych na lewym jej ramieniu możemy sterować pracą adaptacyjnego, inteligetnego tempomatu lub ogranicznika prędkości. Oprócz nastawów prędkości, jaką chcemy by komputer utrzymywał podczas podróży, mamy również możliwość regulacji automatycznego utrzymywania dystansu do pojazdu poprzedzającego. V60 CC automatycznie będzie dopasowywał prędkość do ustawionej wartości lub do prędkości pojazdu przed nami.

Oprócz tego za pomocą kierownicy możemy sterować multimediami (zmiana kanałów radia, utwórów Spotify ze sparowanego smartfonu itp.), a także aktywować funkcję sterowania głosowego czy wybierać jakiego typu informacje mają być wyświetlane na wirtualnym kokpicie przed oczami kierowcy.

Oczywiście w tej klasie pojazdu nie mogło zabraknąć także takich udogodnień jak automatyczne wentylowanie wnętrza bezpośrednio po otwarciu drzwi (przydatne właśnie w upały), czujnik deszczu, automatyczna regulacja świateł w zależności od pory dnia i oświetlenia zewnętrznego, czy dostęp bezkluczykowy i układ automatycznego sterowania pracą silnika (Start/Stop).


Na ostatniej stronie kilka słów o systemie pokładowej inforozrywki, a także o tym, jak się tym autem jeździ – oczywiście z cyfrową asystą.

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.