Epic Games wsparło Blender Foundation kwotą 4,5 miliona złotych

W marcu producent i wydawca gier, Epic Games, utworzył fundusz Epic MegaGrant w wysokości 100 milionów dolarow na rozwój m.in. branży gier. Aplikować może każdy, kto wykorzystuje Unreal Engine 4, czyli silnik graficzny stworzony przez amerykańskiego producenta. Jeden z pierwszych grantów w wysokości 1,2 miliona dolarów (około 4,5 miliona złotych) otrzymała Blender Foundation, zajmująca się rozwojem otwartego oprogramowania 3D. Zdaniem Tima Sweeneya, prezesa Epic Games, program Blender jest bardzo ważną technologią, którego dalszy rozwój pozytywnie wpłynie na całą branżę gier. Warto zaznaczyć, że również z silnika Unreal Engine 4 można korzystać po części bezpłatnie – 5-procentowym opłatom bowiem podlegają jedynie przedsięwzięcia komercyjne, których zysk przekroczy 3 tysiące dolarów.

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.