StarCraft II: SI AlphaStar kontra gracze z całej Europy

DeepMind, spółka należąca do grupy Alphabet intensywnie pracuje nad Sztuczną Inteligencją. Jednym z szerko komentowanych sukcesów była seria zwycięstw SI w turnieju StarCraft II przeciwko dwóm profesjonalnym graczom. Kolejny krok to wyzwanie na pojedynek graczy z Europy. Blizzard postanowił, że udostępni w grze możliwość włączenia opcji trafienia na zaawansowaną SI podczas rozgrywek. AlphaStar będzie brała udział jedynie w meczach 1 na 1, ale będzie miała możliwość rozegrania ich dowolną frakcją. Tkwi w tym jednak pewien haczyk: gracz, który włączy możliwość gry przeciwko SI, nie będzie wiedział, że toczy z nią pojedynek. Celem tej anonimowości jest uniknięcie sytuacji, w której ludzie, wiedząc że grają przeciwko maszynie, będą grać inaczej.

O tym, na czym polega uczenie maszynowe i dlaczego SI odnoszą kolejne sukcesy przeczytacie w naszym okładkowym tekście:

Maszyny vs. ludzie

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.