Amazon Web Services został zaatakowany za pomocą ataku typu DDoS (ang. distributed denial of service, czyli rozproszony atak w celu zablokowania usług). W efekcie masowego sztucznego ruchu wiele usług korzystających z narzędzi dostarczanych przez AWS nie działało.
Jednym z problemów była niemożność połączenia się z magazynem S3 wykorzystywanym między innymi do przechowywania zawartości witryn. Dla odwiedzających strony oznaczało to komunikat o błędzie wyświetlenia zawartości lub po prostu pusty ekran – tłumaczy serwis The Register. Podobne problemy dotknęły aplikacje oparte o AWS.
Amazon oferuje zaawansowane mechanizmy służące neutralizowaniu zmasowanegu ruchu, ale tym razem nie udało się uniknąć zakłóceń w pracy. Kłopoty odczuwane były przez prawie osiem godzin.
We're investigating reports of intermittent DNS resolution errors with Route 53 & our external DNS providers. We're working towards resolution & will post updates here: https://t.co/Frz0O4RoSl. ?
— AWS Support (@AWSSupport) October 22, 2019