NASA dementuje informacje o odkryciu życia na Marsie

NASA zdementowała informacje o tym, że w 1976 roku na Marsie odkryto życie. Takie sensacyjne doniesienia wcześniej przekazał były pracownik amerykańskiej agencji kosmicznej, Gilbert Levin, który pracował przy programie Viking. Twierdzi on, że 4 eksperymenty przeprowadzone przez sondę ujawniły 4 przypadki przetworzonego dwutlenku węgla, za co według naukowca mogą odpowiadać mikroorganizmy. Levin skrytykował też NASA za brak zainteresowania tematem przez kolejne 43 lata. Jednak w wywiadzie dla amerykańskiej telewizji Fox News, rzecznik NASA Allard Beutel zwrócił uwagę, że te dane przez znaczną część środowiska naukowego nie są uważane za odpowiednio mocne, aby stawiać podobne tezy. Beutel powiedział też, że NASA szuka życia pozaziemskiego także w innych rejonach Układu Słonecznego, m.in. na Enceladusie i Europie (księżycach odpowiednio Saturna i Jowisza).

WARTO PRZECZYTAĆ:

NASA odkryła związki organiczne na księżycu Saturna

0
Zamknij