Rynek lootboxów i skórek rośnie

Analitycy Juniper Research twierdzą, że cyfrowe dodatki w grach, takie jak skrzynki, skórki na postacie czy broń wymagają regulacji prawnych. W opublikowanym przez firmę raporcie szacuje się, że za cztery lata będzie to rynek warty 50 miliardów dolarów. Większość ma przypadać na kraje Azjatyckie, szczególnie Chiny. W tym roku wartość sprzedaży takich cyfrowych przedmiotów wyniesie 30 miliardów dolarów.

Daleki Wschód i Chiny – to w 2022 roku ma być region odpowiedzialny za ponad połowę rynku cyfrowych dodatków (fot. Juniper Research)

Osobną sprawą jest tzw. hazard skórek. Juniper Research powołuje się tu na brytyjską Komisję Hazardu. Jej zdaniem w 2017 roku taką formą transakcji było zainteresowanych 11 procent nastolatków w wieku 11 – 16 lat Na terenie Wielkiej Brytanii. To około pół miliona osób. Juniper Research jako winnego wskazuje Valve, a więc firmę, która zarabia krocie na sprzedaży przedmiotów z gier. Zdaniem Juniper Research konieczne są regulacje prawne dotyczące podobnych transakcji, zwłaszcza, że znaczna część tychże nosi znamiona, silnie przecież regulowanego, hazardu.