dysk zewnętrzny – błąd urzadzenia we/wy, błąd urządzenia podczas stronicowania


  • Uczestnik
    Punkty: 60
    sweetsweet88 #520495

    Mam problem z nowym, 4-dniowym dyskiem zewnętrznym WD Elements, dysk zewnętrzny 500GB, 3,5”’, USB2.0. Problem polega na tym, iż gdy próbuje wejść na ten dysk ukazuje się komunikat o treści „J: nie jest dostępny. Nie można wykonać żądania z powodu błędu urządzenia we/wy.”. Natomiast gdy podłączam ten dysk do komputera (przez USB) dziennik zdarzeń zostaje zasypany ostrzeżeniami o treści: „Podczas operacji stronicowania wykryto błąd urządzenia \\Device\\Harddisk2\\D.” Załączam SMART dysku. Proszę o pomoc.


  • Uczestnik
    Punkty: 2 752
    FiXik #646988

    Pierwsza sprawa to to, iż należy sformatować dysk przed jakimkolwiek użytkowaniem. Wiem, że producent o tym nie wspomina bo 95% dysków przed dostarczeniem do klienta jest już sformatowane (ale to nie jest 100%). Jeśli to nie pomoże to odezwij się do sklepu, w którym go kupiłeś bo tak samo wygląda jak ma błąd z tablicą alokacji plików. Jednak bardziej bym się skłaniał ku tej pierwszej opcji. Pozdrawiam.


  • Uczestnik
    Punkty: 60
    sweetsweet88 #646989

    Dysk został sformatowany… z jego sformatowaniem miałam problem gdyż nie dało się tego zrobić z poziomu Windows – WinXP wyświetlał komunikat, że nie może dokończyć formatowania. dlatego też ściągnęłam ze strony producenta soft do sformatowania tego dysku, ale on również miał problem z jego sformatowaniem. Postanowiłam więc sprawdzić dysk programem HD Tune Pro, który wykrył sporo błędów, bad sektory. Wtedy udałam się do sklepu aby zareklamować ten dysk – sprzedawca sprawdził go na laptopie i sformatował (z poziomu windows 7) oraz zapewnił że dysk jest sprawny. Wzięłam go więc z powrotem. Po tym sformatowaniu w sklepie zaczęły się problemy z dostępem do dysku: gdy próbuję wejść na dysk wyświetla się komunikat, że albo parametr jest nieprawidłowy albo że wystąpił błąd urządzenia we/wy albo że dysk jest niesformatowany. Oczywiście formatowanie z poziomu windowsa nadal nie działa. Sformatować dysk udało mi się dopiero opalając PC z GParted – założyłam nowe partycje, które sformatowałam lecz problem nie ustąpił – Windows nadal wyświetla komunikat o błędzie urządzenia we/wy gdy próbuje wejść na dysk. Dodam, że po sformatowaniu dysku w sklepie program HD Tune Pro już nie znajduje bad sektorów.


  • Uczestnik
    Punkty: 10 568
    blazejnowak1 #647423

    Mimo wszystko proponuję odwiedzić stronę producenta firmy WD. Na ich stronie jest specjalny program do diagnostyki zalecany przez producenta – podważa opinię innych programów używanych przez serwisy i sklepy. Znam z doświadczenia podobny problem z pewnym upierdliwym sklepem w mojej okolicy dopiero pismo od rzecznika i rzeczoznawcy z opinią i testami programem od producenta spowodowały że sklep przyjął sprzęt a serwis WD bez problemu załatwił wymianę ale po co te nerwy klienta i koszta ekspertyzy nie jest problemem producent – (choć ostatnio połączenie samsunga i seagate to porażka więc pozostaje WD jeśli chodzi o HDD) a sam sprzedawca który czasami pokazuje że faktycznie jest mądrzejszy niż klient. Jeśli według tego programu nie wszystkie testy będą zaliczone oznacza to iż dysk jest wadliwy i podlega reklamacji. Kłaniam się Błażej N.

Przeglądasz 4 wpisy - od 1 do 4 (z 4)

Musisz być zalogowany, aby pisać odpowiedzi.

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.