pozycjonowanie longtail

Spojrzyj też na nowe fora


  • Uczestnik
    rajmundzik76 #679262

    witam was wszystkich, mam pytanie kompletnego laika:) wlasnie jestem po audycie seo, dostalem propozycje wyszukan na jakie ta firma ma mnie pozycjonowac, i wsrod nich sa wyszczegolnione „frazy longtail” i to na nich niby chca sie skupic. cos mi tam tlumaczyli co to jest, ale wtedy nie zwrocilem na to uwagi, a teraz glupio mi dzwonic i sie dopytywac, zwlaszcza ze juz chwile zwlekam z odpowiedzia:P czy ktos z was moglby mi krotko i po polsku wytlumaczyc co to jest i czym to sie rozni od zwyklych?


  • Uczestnik
    rajmundzik76 #526310

    Długi ogon się robi sam więc sensowność trudno rozpatrywać, bo to coś co jest czy chcesz czy nie. Co innego pozycjonowanie szerokie czy content marketing podobny trochę do szerokiego. Odpowiedź zawsze będzie jedna – jeśli fraza generuje ruch (najlepiej konwertujący) to sens jest. Z tym, że 4 członowe frazy to wiadomo, że nie będzie kilku tysięcy odsłon miesięcznie tylko raczej 200. Z drugiej strony takie frazy łatwiej wbić, a ich mnogość pozwoli na wygenerowanie porównywalnego ruchu jak fraza ogólna, i ten ruch może być zdecydowanie bardziej przydatny dla właściciela strony bo klienci poszukujący tak konkretnych fraz będą zwyczajnie konwertować.


  • Uczestnik
    zeki #679274

    Frazy longtail to takie, które wchodzą w topy same. Np masz sklep z bielizną i walisz linkami w główną frazy typu gacie żeby ją wypozycjonować, a fraza gacie bawełniane góralskie wypozycjonuje się sama. Dzieje się tak dlatego, że moc jaką przekazują linki rozchodzi się po całym sklepie i łatwe frazy, na które nie ma konkurencji mogą wskoczyć nawet na pierwsze pozycje.


  • Uczestnik
    SupremumSEO #679301

    Frazy long tail, czasem też tłumaczone dosłownie jako długi ogon:) to dłuższe, bardziej konkretne frazy, najczęściej z mniejszą ilością wyszukań. Ma to jednak swoje zalety – takie frazy są mniej konkurencyjne i łatwiej je wypozycjonować, a zarazem istnieje też większa szansa że osoba, która je wyszukuje jest np. zdecydowana na zakup albo jakąkolwiek inną akcję, którą uznajesz za konwersję.


  • Uczestnik
    rajmundzik76 #679303

    no ok, ale jaki to ma sens? skoro mniej osob je wyszukuje, to jaki w tym zysk dla mnie?


  • Uczestnik
    zeki #679305

    Masz podpięte jakieś staty pod sklep? Np analytics czy coś jeszcze? Jeśli tak to zobacz na jakie frazy wchodzą twoi klienci. Zdziwisz się zapewne. Większość ludzi wpisuje konkretne frazy, które ich interesują. Jak wpiszesz buty – to wypluje Ci wszystko związane z butami. Jak wyszukasz frazę buty sportowe do biegania uzyskasz konkretne wyniki, które Ciebie interesują. I tych fraz masz na sklepie setki czy tysiące. Na każą wlezie miesięcznie po 20 osób, ale jak pomnożysz przez kilkaset to masz z tego konkretny ruch i w dodatku konwertujący bo ludzie otrzymują to czego szukają. I te frazy na ogól włażą w topy same.


  • Uczestnik
    SupremumSEO #679317

    Po pierwsze – wypozycjonowanie takich fraz jest dla Ciebie tańsze, wyniki pracy agencji SEO też pojawią się szybciej. Jeśli np. sprzedajesz meble w Krakowie, to na frazę „meble kraków” będą pozycjonować się wszystkie krakowskie firmy meblarskie, natomiast na frazę „nowoczesne meble z drewna kraków” tylko te, które produkują meble z drewna. Siłą rzeczy konkurencja jest wtedy mniejsza. Po drugie, osoby szukające konkretnych rzeczy są zwykle bardziej zdecydowane na zakup – co przekłada się na większą szansę, że kiedy już wejdą na Twoją stronę (np. sklep internetowy), to coś z niej zamówią; z tego właśnie powodu są szczególnie rekomendowane dla sklepów. Często jest tak, że większy ruch na stronie pojawi się z 10 haseł long tail które mają np. po 100 wyszukań miesięcznie niż z jednej która ma 10 000 wyszukań.


  • Uczestnik
    rajmundzik76 #679320

    no w sumie racja, dzieki za wytlumaczenie. a czy mozna sie pozycjonowac i na te long taile i na takie zwykle frazy czy to sie jakos wyklucza?


  • Uczestnik
    SupremumSEO #679323

    Oczywiście że się nie wyklucza:) Ale prawdopodobnie na efekty pozycjonowania ogólnej frazy będziesz musiał poczekać dłużej i będą mniej „spektakularne”.


  • Uczestnik
    Antonis #679750

    Frazy takie jak np. „buty sportowe” są frazami bardzo popularnymi i w związku z tym bardzo ciężko jest je wy pozycjonować w sieci. Coraz więcej osób wpisując w wyszukiwarkę google szuka już konkretnej rzeczy i precyzuje swoje zapytanie np. „buty sportowe do biegania nike”. Takie hasło składające się z więcej niż 2-3 fraz, nazywane są longtail (czyli z angielskiego oznacza to długi ogon). Dzięki temu użytkownik sieci w sposób łatwiejszy i szybszy może odnaleźć interesującą go rzecz w sieci.


  • Uczestnik
    WeronikaN2 #682962

    a gdyby się robiło długi ogon z ponad 4 fraz? ma to sens?


  • Uczestnik
    MariuszPyszny #686756

    Polecam przeczytać artykuł na temat pozycjonowania szerokiego np http://internetowani.pl/pozycjonowanie-szerokie/ polecam:)

Przeglądasz 12 wpisów - od 1 do 12 (z 12)

Musisz być zalogowany, aby pisać odpowiedzi.

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.