Szkolenia odbyły się w siedzibie polskiego oddziału firmy Microsoft w Warszawie i zostały podzielone na trzy bloki tematyczne:
- ścieżka kariery,
- komercjalizacja projektów,
- komunikacja zintegrowana.
Szkolenia zostały zorganizowane w trzech cyklach, w formie warsztatów przez doświadczonych trenerów, specjalistów w danej dziedzinie. W szkoleniach mogli również wziąć udział mentorzy drużyn oraz projektanci interfejsów zgłoszonych projektów konkursowych.
Imagine Cup to nie tylko Projektowanie Oprogramowania. Drużyny, które złożyły swój projekt w kategorii Projektowanie Gier zostaną objęte programem mentoringu przez firmę People Can Fly. Uczestnicy wezmą m.in. udział w specjalnie przygotowanym szkoleniu. Jego zadaniem jest pomoc przyszłym twórcom gier w rozwinięciu swojego projektu tak, żeby mógł konkurować z najlepszymi pracami z całego świata. Dodatkowo drużyny będą miały możliwość wygrania specjalnej nagrody ufundowanej przez twórców hitu Bulletstorm.
Imagine Cup to największy konkurs technologiczny dla studentów. W jego ubiegłorocznej edycji wzięło udział ponad 325 000 studentów z ponad 100 krajów. Wzorem lat ubiegłych, uczestnicy Imagine Cup 2011 mają przygotować projekty będące odpowiedzią na przesłanie “Wyobraź sobie świat, w którym technologia pozwala rozwiązać najtrudniejsze problemy.” Problemy te zostały zdefiniowane przez Organizację Narodów Zjednoczonych w tzw. Milenijnych Celach Rozwoju.
Więcej informacji o Imagine Cup znajdziecie na oficjalnej stronie turnieju.