Najpierw jednak, żeby tradycji stało się zadość, pochwaliło się dotychczasowymi osiągnięciami. I tak oto w ciągu roku pobrano 100 milionów książek z iBooks. W iTunes, App Store i iBooks założono już przeszło 200 milionów kont. Niedawno Apple sprzedało także 100 milionowego iPhone’a!
W 2010 roku, od kwietnia do grudnia, sprzedano niemal 15 milionów iPadów. – To zdecydowanie był rok iPada – uważa Steve Jobs. Sprzedaż samego iPada dałą Apple’owi dochód w wysokości 9,5 miliarda dolarów w zaledwie 9 miesięcy. iPad w tej chwili kontroluje ponad 90 procent rynku tabletów. W App Store znajduje się natomiast już 65 tysięcy aplikacji tylko dla iPada.
Jobs zacytował nawet przedstawicielkę Samsunga, która miała powiedzieć, że sprzedaż Galaxy Taba była “całkiem słaba”. Jak wiemy, tak jednak nie powiedziała – więcej dowiesz się tutaj.
Następnie na scenie puszczono filmik pod tytułem “2010 – rok iPada”, jednak nie pozwolono go nagrywać. Generalne przesłanie jakie płynęło z filmu jest takie, że iPad nie jest komputerem – jest urządzeniem, które zaczyna nową erę “po-PC”.
iPad 2 – nowe serce, nowa era, a wszystko w bieli!
W nowym tablecie, Apple umieściło nową jednostkę centralną – dwurdzeniowy procesor Apple A5, który ma być 2-krotnie szybszy od poprzednika (A4), z 9-krotnie wydajniejszą grafiką, a przy tym ma pobierać tyle samo mocy, co Apple A4. Urządzenie wyposażono w dwie kamery – przednią i tylna. Znalazło się także miejsce dla żyroskopu.
Wszystko to zamknięto w obudowie o jedną trzecią cieńszej (ledwie 8,8 milimetra grubości!), niż pierwsza generacja iPada, a nawet cieńszej niż obudowa iPhone’a 4. Waga także powędrowała w dół – teraz wynosi zaledwie 601 gramów. Biała wersja kolorystyczna będzie dostępna już od pierwszego dnia sprzedaży, co wywołało spory aplauz wśród widowni i uśmiechy pod nosem.
Szybsza i wydajniejsza jednostka wcale nie obniża wydajności baterii – iPad 2 będzie pracował przez 10 godzin bez przerwy, czyli tyle samo co pierwszy iPad.
Nowy iPad, nowy iOS
iPad 2 będzie sprzedawany z systemem iOS 4.3. Apple obiecuje drastyczny wzrost wydajności przeglądarki Safari – dwukrotnie szybsze wykonywanie JavaScript. Usprawniono także funkcję Airplay, dzięki czemu przesyłanie strumieniowo materiałów wideo z iPada do Apple TV będzie jeszcze prostsze. System wzbogacony zostanie także o aplikację Photo Booth, znaną z Mac OS X, która pozwala na zmianę wyglądu osób na zdjęciach w komiczne karykatury. Dodana zostanie także funkcja iTunes home sharing oraz funkcja mobilnego hotspotu (tylko dla iPhone’a 4).
Aplikacja FaceTime do wykonywania wideokonferencji będzie działać na linii iPad – iPhone, iPad – Mac, iPhone – Mac itd. Podczas rozmowy, można wykorzystać tylną kamerę, do pokazania rozmówcy co dzieje się przed nami.
iPad otrzyma także aplikację iMovie, która pozwoli precyzyjnie edytować materiały wideo, ścieżki dźwiękowe czy dzielić się filmami HD i przesyłać je do Apple TV za pomocą funkcji AirPlay.
Drugą aplikacją dla iPada, zaprezentowana przez Apple’a jest Garage Band, czyli dotykowe instrumenty muzyczne (w tym gitara czy pianino) z mnóstwem funkcji i efektów. Całość wygląda naprawdę efektownie – niczym profesjonalna aplikacja do tworzenia muzyki! Cena: 4,99 dolara.
iOS 4.3 będzie dostępne w postaci darmowej aktualizacji także dla iPhone’a oraz iPoda Touch (3 i 4 generacji).
Akcesoria:
Przejściówka do HDMI (HDMI mirrored video output), która działać ma ze wszystkimi aplikacjami, pozwoli wyprowadzić sygnał 1080p do każdego telewizora. Wspiera funkcję rotacji i nie wymaga żadnych ustawień czy konfiguracji. Koszt to 39 dolarów.
Dokupić będzie można także “sprytny” pokrowiec “Smart cover”, który można nałożyć na ekran, nie tylko go chroniąc, ale także czyszcząc. Wersja poliuretanowa kosztować będzie 39 dolarów, skórzana – 99 dolarów.
Cena i dostępność:
Jak można było się spodziewać najtańsza wersja z 16 GB pamięci i samym WiFi będzie kosztować 499 dolarów. Ceny są zatem identyczne, jak przy premierze pierwszego iPada. Wersja WiFi + 3G z 16 GB pamięci będzie kosztować 629 dolarów, natomiast najdroższy model WiFi+3G z 64 GB pamięci –
829 dolarów
.
Rynkowa premiera w Stanach Zjednoczonych to 11 marca. W wielu pozostałych krajach iPad 2 będzie dostępny 25 marca.
UWAGA, UWAGA – także w Polsce!
Specyfikacja techniczna:
System
: Apple iOS 4.3
Ekran
: 9,7″ LED IPS, 1024 x 768 pikseli, 132 ppi
Procesor
: Dwurdzeniowy Apple A5, 1 GHz
Pamięć
: 16, 32 lub 64 GB
Łączność
: WiFi 802.11 a/b/g/n, Bluetooth
Kamera
: Tylna – wideo 720p/30 fps-ów, Przednia – wideo VGA
Porty
: Złącze do stacji dokującej, 3,5mm złącze słuchawkowe
Czujniki
: Trójzakresowy żyroskop, akcelerometr, oświetlenia
Wymiary
: 241,2 x 185,7 x 8,8 mm
Waga
: 601 gramów (WiFi), 607 gramów (3G)
Bateria
: 10 godzin