TomTom ostrożnie usuwa się z rynku osobistych nawigacji GPS [AKTUALIZACJA]

Rynek osobistych urządzeń nawigacyjnych jest ważny i pozostanie ważną częścią naszego interesu i dochodu, ale cały ów rynek się kurczy. Musimy więc przystosować do tego nasze koszty, niektóre możemy, innych nie jesteśmy w stanie – mówił Harold Goddijn, CEO TomToma. Faktycznie, rynek kurczy się w zastraszającym tempie (tylko w tym kwartale sprzedaż spadła o 23 procent), a niektóre linie produkcyjne czy działy R&D były projektowane na znacznie większą sprzedaż.
TomTom ostrożnie usuwa się z rynku osobistych nawigacji GPS [AKTUALIZACJA]
Nawigacje TomToma uważane są za jedne z najlepszych...

Nawigacje TomToma uważane są za jedne z najlepszych…

TomTom skupi się na rozwiązaniach wbudowanych i rynku motoryzacyjnym. Jego największy konkurent, czyli Google, jest na owym rynku praktycznie nieobecny. Udziałowcy TomToma się ucieszyli, patrząc po wzroście wartości akcji. Wiele działów TomToma jednak najprawdopodobniej zostanie zlikwidowanych…

Aktualizacja – oficjalne stanowisko firmy TomTom

Otrzymaliśmy oficjalne stanowisko firmy TomTom, w którym tłumaczy, że słowa jej prezesa zostały źle zrozumiane – z przyjemnością publikujemy to oświadczenie, dzięki któremu dowiecie się, co firma planuje i jakie stawia sobie cele:

“TomTom jako firma, która stworzyła kategorię PND i jest liderem w obszarze nawigacji, będzie w dalszym ciągu inwestować i wprowadzać innowacje w tym zakresie. Nasz rynek jest bardzo dynamiczny i podczas gdy TomTom będzie się rozwijać jako firma, nasze przywiązanie do tak ważnej kategorii jak PND pozostaje niezmienne.

Nasza koncentracja na rozwoju najlepszych wrażeń z korzystania z nawigacji dla globalnych klientów pozostaje dziś tak prawdziwa jak to było od zawsze. W ostatnich miesiącach dokonaliśmy wiele znaczących przełomów oraz osiągnięć, z których jesteśmy dumni. Dla przykładu, w ostatnim czasie TomTom wprowadził nawigację nowej kategorii stworzoną specjalnie dla indyjskiego rynku. Dzięki wprowadzeniu technologii TomTom HD Traffic w Ameryce Północnej, Polsce i Czechach w ciągu ostatnich kilku miesięcy zwiększyliśmy liczbę państw, w których klienci mogą skorzystać z naszych wiodących usług, do 23. Nowe, innowacyjne usługi LIVE zostały ostatnio wzbogacone o przyjazne kierowcom wersje popularnych portali społecznościowych oraz serwisów podróżniczych i oferowane są klientom na całym świecie.

Nasi użytkownicy są dla nas najważniejsi i cały czas będziemy ich wspierać oraz oferować im doskonałe produkty.”