HTC usprawnia swoją wirtualną rzeczywistość

HTC ogłosił dziś nowe ulepszenia gogli wirtualnej rzeczywistości Vive – to nowy krok na drodze do wprowadzenia rzeczywistości wirtualnej na rynek masowy. Każdy komponent został zaprojektowany od nowa dla uzyskania większego komfortu, lepszej ergonomii i wydajności. Dzięki ulepszeniom zarówno w zakresie efektów wizualnych jak i wszechstronności systemu, Vive Pre ma stworzyć świat, w którym nic nas nie ogranicza.

„Gdy dziesięć miesięcy temu po raz pierwszy ogłosiliśmy, że pracujemy nad systemem Vive, wyznaczyliśmy sobie ambitny cel – chcieliśmy zupełnie i na zawsze zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się ze sobą i wchodzą w interakcje ze światem zewnętrznym” — opowiada Cher Wang, Prezes i CEO HTC. – ”

Od tamtej chwili Vive spotkało się z niezwykle pozytywnym odbiorem ze strony mediów, przedstawicieli branży, konsumentów oraz setek partnerów i marek, z którymi pracujemy nad stworzeniem treści VR. Zbyt długo obietnica skonstruowania rzeczywistości wirtualnej pozostawała w dużym stopniu niespełniona. Dziś zaczyna się nowa epoka. Vive pozwala nam wkroczyć w świat, w którym jedynym ograniczeniem jest ludzka wyobraźnia.”

Nowe, udoskonalone gogle Vive mają dawać użytkownikowi większe poczucie komfortu i wzmacniać poczucie zanurzenia w wirtualnym świecie. Są bardziej kompaktowe, a nowy rodzaj paska mocującego zapewniać ma większą stabilność i równomierne rozmieszczenie ciężaru urządzenia. Ulepszony system wizualizacji posiada wyświetlacze o większej jasności i lepszej jakości obrazu, co daje większe wrażenie imersji.

Gogle Vive Pre przenoszą elementy świata rzeczywistego do świata wirtualnego. Nowo opracowana kamera przednia pozwala na więcej, zarówno w świecie wirtualnym jak i rzeczywistym, poprzez włączanie obiektów materialnych do przestrzeni wirtualnej. Wystarczy, że wyobrazisz sobie, że możesz swobodnie usiąść, znaleźć swój kubek z kawą i rozmawiać bez zdejmowania gogli VR. A to dopiero początek możliwości!

Aby dopełnić całości, kontrolery Vive obecnie odznaczają się lepszą ergonomią, mają bardziej miękkie krawędzie, oraz lepszy rozkład ciężaru. Nowe przyciski i uchwyty o specjalnej fakturze mają sprawiać, że kontrolery wygodniej leżą w dłoni, a dwustopniowy spust sprawia, że interakcja z przedmiotami jest bardziej płynna, a reakcje na dotyk dają istotne informacje o interakcji użytkownika ze światem wirtualnym. Dla uzyskania większej mocy kontrolery są obecnie zasilane zintegrowanymi akumulatorami litowo-polimerowymi ładowanymi przez port mikro-USB. Po naładowaniu można z nich korzystać przez 4 godziny.

Stacje bazowe Vive także zostały zmienione – teraz są bardziej kompaktowe, ciszej pracują i zapewniają lepsze śledzenie.

HTC Vive to pierwszy sprzęt VR kompatybilny ze SteamVR. System śledzenia Steam VR i Chaperone stworzone przez Valve są kompatybilne z platformą Steam, jedną z największych platform internetowych oferujących gry i programy na PC, Linux i Mac.

Gogle Vive mają ukazać się w sprzedaży w kwietniu 2016 r., ale HTC i Valve zaczną nowy rok udostępniając 7000 dodatkowych egzemplarzy developerom.