Rekordowe wyniki finansowe Huawei

Przychód Huawei w 2015 roku przekroczył 20 mld $ - to blisko 70 proc. więcej, niż w 2014 r. Firma dostarczyła 108 mln smartfonów na rynek globalny – to o 44 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego – i stała się wiodącym chińskim producentem smartfonów.

Huawei ugruntował pozycję wśród trzech głównych producentów smartfonów, znacznie zmniejszając dystans względem konkurentów. Wprowadzenie nowych urządzeń klasy premium zapewniło firmie sukces na rynkach światowych – w Zachodniej Europie Huawei osiągnął doskonałe rezultaty w segmencie smartfonów premium (400-500 EUR), stając się jedną z trzech topowych marek w Hiszpanii, Włoszech, Belgii, Szwajcarii, Portugalii i kilku innych krajach. W marcu 2015 r. osiągnął również największy udział w rynku smartfonów premium w Chinach, wprowadzając modele P8 i Mate S.

W 2015 roku Huawei wprowadził na rynek wiele nowych produktów, m.in. P8, Mate 7, Mate S, Nexus 6P, które zostały bardzo dobrze przyjęte na światowych rynkach.

  • Globalne dostawy P8 osiągnęły wartość 4,5 mln sztuk, zaś samo urządzenie otrzymało wiele wyróżnień, takich jak np. „Best Recommendation Award” północnoeuropejskiego Ljud & Bild; „White Gold Award” duńskiego Tech-Test; „Recommended Product Award” największego norweskiego serwisu testowego Dinside;
  • w 2015 roku dostarczono ponad 7 mln sztuk Mate 7, a Huawei zdobył nagrodę „BEST of IFA 2014” i odebrał wyróżnienia m. in. od Android Authority, GSM Arena i Tom’s Guide.
  • Dostarczono 800 tys. Mate S przez 4 miesiące od jego wejścia na rynek ze sprzedażą w 48 krajach Azji i Europy, telefon dostał do tej pory 9 nagród na całym świecie, włączając w to „BEST of IFA 2015” od Global Technology Media GIGA i AndroidPIT.
  • Huawei Nexus 6P, wyprodukowany we współpracy z Google, zyskał niezwykle silną pozycję w Ameryce Północnej – w tym regionie smartfon został wykupiony w ciągu 1 miesiąca od rozpoczęcia sprzedaży w sklepach Google. Na całym świecie Nexus 6P sprzedawany jest w ponad 60 krajach i stał się bardzo popularnym produktem, zbierając wysokie noty recenzentów mediów technologicznych; finalista „Holiday Season Recommendation”, „Editor’s Choice” i „Best of 2015”.

Rozpoznawalność i wartość marki Huawei dynamicznie rosną, co odzwierciedlają największe światowe rankingi:

  • 88 miejsce w rankingu Interbrand’s Top 100 Global Brands list (skok z 94 miejsca w roku 2014);
  • jedna z najcenniejszych marek globalnych wg. BrandZ 100 list – 70 pozycja;
  • marka o najszybciej rosnącej rozpoznawalności wśród konsumentów wg. Raportu IPSOS – wzrost z 65 proc. w 2014 r. do 76 proc. w 2015 r.; ponad 75 proc. konsumentów na świecie rozpoznaje smartfony Huawei;
  • Badania wskazują, że świadomość marki znacząco wzrasta z roku na rok w poszczególnych krajach europejskich: w Portugalii – 87 proc., Włoszech – 82 proc., Hiszpanii – 79 proc., Holandii – 73 proc., Niemczech – 68 proc. rozpoznaje markę Huawei;
  • rozpoznawalność marki Huawei na kluczowych światowych rynkach wzrasta, co obrazuje Net Promoter Score (NPS), która zwiększyła się do 47 w skali globalnej.