Wiedźmin 3

Linux bez Wiedźmina 3

Użytkownicy Linuksa od dnia premiery czekają na port jednej z najlepszych polskich gier wszech czasów. Nic nie wskazuje jednak na to, by życzenia te się spełniły. Wiele tłumaczą słowa byłego programisty CD Projekt RED, które zamieścił na forum Reddit.

Przyczyn braku linuksowej wersji gry należy dopatrywać się w wydarzeniach z roku 2014, kiedy Wiedźmin 2 zadebiutował na tej platformie. Społeczność zwolenników systemu z pingwinem zezłościła się wówczas mocno na CD Projekt RED, że gra nie działa na Linuksie natywnie lecz wykorzystuje wirtualizację przez Wine. Czarę goryczy przelał jeszcze fakt, że ta wersja Wiedźmina 2 była pełna błędów.

Na forum Reddit jeden z byłych programistów CD Projekt RED, który wówczas zajmował się przygotowywaniem drugiej części serii pod Linuksa, wytłumaczył fanom błagającym o przeniesienie najnowszych przygód Geralta, że z uwagi na tamtą falę hejtu, studio nie jest zainteresowane spełnianiem próśb graczy: – Zgodzę się, że przy premierze Wiedźmina 2 na Linuksie nie wszystko poszło tak, jak należy, ale odzew społeczności był nieproporcjonalny do naszych błędów. To była kampania nienawiści wymierzona w programistów, w CD Projekt RED za to, że ‚skłamali na temat natywnego portu’. Starałem się pomagać ludziom we własnym zakresie, ale byłem tylko wyklinany i sponiewierany. Dodaje także: – Społeczność (linuksowa, przyp. red) musi zdać sobie sprawę, że nic nie usprawiedliwia takiego rodzaju zachowań, jeśli chce się zyskać przychylność twórców i wydawców. Nie ma tu żadnych wyjątków.

Nawet, jeśli jest to głos jednego programisty, a nie ogólny komunikat studia to wpisuje się on w politykę firmy, która nie ugina się pod żadnymi presjami. Na początku czerwca 2017 roku twórcom wykradziono pliki ich najnowszej gry „Cyberpunka 2077”. Firma oświadczyła wówczas, że żadnych negocjacji z szantażystami prowadzić nie będzie. | CHIP

Źródło: http://https//www.neowin.net/news/the-witcher-3-might-never-launch-on-linux-because-of-community-backlash