Xiaomi z rekordową w swojej historii sprzedażą

Jeszcze nigdy od powstania Xiaomi w 2010 roku smartfony sygnowane tą marką nie sprzedawały się tak dobrze. Do sukcesu przyczyniły się dwa wydarzenia. Pierwsze to kwietniowa premiera flagowca Mi 6, który okazał się być mocną konkurencją dla Samsunga Galaxy S8 i iPhone’a 7 Plus. Drugim czynnikiem, który pomógł Xiaomi, jest wzrost zainteresowania tymi smartfonami na rynku indyjskim. Według raportu IDC, firma ma tam 10,7% udziałów i przegrywa tylko z Samsungiem. Nic dziwnego, że to właśnie w Indiach powstanie wkrótce nowa fabryka przedsiębiorstwa, prowadzonego przez Lei Juna. Będzie odpowiadała za produkcję 95% wszystkich smartfonów Xiaomi.
xiaomi mi 6
xiaomi mi 6

CEO firmy z Pekinu, wyznaczył swojemu przedsiębiorstwu kolejny cel: 100 milionów sprzedanych smartfonów w 2018 roku. Jeśli zainteresowanie marką nie zmaleje, plan może się powieść, zwłaszcza, że ekspansja na rynki zachodnie, w tym polski, dopiero się rozpoczyna. Zgodnie z informacjami przekazanymi podczas piątkowego pokazu w Warszawie, który relacjonowaliśmy, pod koniec III kwartału w naszym kraju pojawią się dwie nowości – wspomniany już Mi 6 oraz Mi Max 2.

Pierwszy smartfon Xiaomi, Mi 1, miał plan sprzedażowy na poziomie 300 tysięcy egzemplarzy. Niska cena, udany design i wydajne parametry sprawiły, że smartfon znalazł ponad 7 milionów nabywców. W 2014 roku chińska firma wskoczyła na 3 miejsce w światowym rankingu producentów smartfonów. Teraz jednak jest poza pierwszą piątką. Ale może wyniki z II kwartału roku są sygnałem, że Xiaomi znów awansuje. | CHIP