Facebook Watch – rywal YouTube’a i Netflixa

Facebook ogłosił powstanie nowej usługi skupionej na wideo. Watch ma konkurować z serwisem Google’a i VoD Netflixa. Platforma Facebooka nie będzie koncentrowała się na filmach, wrzucanych przez użytkowników. Nie znajdziecie tam więc dwusetnego filmu z dzieckiem waszej koleżanki ze studiów czy szczurem kolegi z pracy. Zamiast tego pojawią się programy, nagrywane specjalnie dla Watcha.
aplikacja mobilna Facebook
aplikacja mobilna Facebook

Facebook Watch trafi także na urządzenia mobilne (fot. TechRadar)

Facebook podpisał umowy m.in. z Vox Media, BuzzFeed, ATTN i Group Nine Media. Są to serwisy i stacje o profilu rozrywkowym. ATTN ujawniło już dwa z realizowanych dla Watcha programów. Pierwszy z nich promuje zdrowy styl życia, a jego prowadzącą będzie Jessica Alba. Drugi program ma skupiać się na poradach, dotyczących relacji międzyludzkich. W Watchu zobaczymy także rozgrywki kobiecej ligi koszykówki – WNBA, program o rodzicielstwie produkowany przez Time czy serial o safari autorstwa National Geographic. Do tego transmisje meczów baseballowych ligi MLB.

Mike Rowe poprowadzi swój nowy program właśnie w Watchu (fot. WhereTraveler)

Niektóre produkcje mają wyraźnie społecznościowy charakter. “Returning the Favor” prowadzony przez Mike’a Rowe’a (znanego z programu “Brudna robota”) będzie polegał na znajdowaniu ludzi, którzy robią coś wartościowego dla swojej społeczności.

Jak sprawdzi się Watch w konkurencji z YouTube’m? (fot. Facebook)

CEO Facebooka, Mark Zuckerberg, pisze onowej platformie wideo tak:

– Watch umożliwi rozmawianie i łączenie się z innymi ludźmi podczas oglądania kolejnego odcinka oraz dołączanie do grup, lubiących ten sam program, co pozwoli budować wokół niego społeczność. 

Portal wchodzi na kolejny nowy grunt. | CHIP