Muzodajnia zmienia nazwę na Plus Music

Muzodajnia poza nazwą zyskała nową szatę graficzną oraz możliwość odtwarzania utworów bezpośrednio w serwisie. Równocześnie piosenki będzie można zapisywać na dysku.

Sprzedawcą aplikacji jest Polkomtel, operator Plusa. Nie trzeba jednak być klientem tej sieci, aby zainstalować Plus Music na swoim urządzeniu mobilnym. Plus Music oferuje słuchanie muzyki za darmo w streamingu. Za 28 zł otrzymamy możliwość słuchania utworów, nawet jeśli na jakiś czas stracimy połączenie z internetem. Dodano też opcje społecznościowe i tworzenie własnych playlist, którymi możemy się dzielić. W zależności od oferty możemy też pobrać 25 utworów na dysk lub kartę pamięci. W ofercie serwisu jest ponad milion utworów, zarówno polskich, jak i zagranicznych artystów. Przez pierwszy miesiąc można słuchać muzyki w serwisie za darmo.

Muzodajnia zmienia nazwę na Plus Music i dodaje ofertę strumieniowania utworów (fot. Plus Music)

Na razie nazwa została zmieniona tylko na stronie Plus Music, ale wkrótce także aplikacja mobilna na Androida i iOS zostanie odświeżona. Muzodajnia powstała w 2008 roku jako odpowiedź na iTunes Apple. Do dziś aplikację pobrano ponad milion razy. W przeciwieństwie do innych operatorów, Plus nie nawiązał współpracy z dużymi zagranicznymi serwisami zajmującymi się udostępnianiem muzyki i rozwija swój autorski pomysł. Konkurenci Plusa, T-Mobile i Play umożliwiają swoim klientom dostęp do serwisu Tidal. Orange z kolei nawiązał współpracę z najpopularniejszym serwisem zapewniającym muzykę na żądanie, czyli Spotify.

Póki co lifting przeszła tylko strona główna, ale wkrótce również aplikacja mobilna zostanie zaktualizowana (fot. CHIP)

W dobie mediów strumieniowych zapisywanie utworów na dysku lub karcie pamięci jest nieco przestarzałe. Może się jednak przydać, jeśli planujemy podróż w miejsce, gdzie nie będziemy mieli dostępu do szybkiego internetu. Model biznesowy, który zastosował Plus przypomina trochę Amazon Music, który również pozwala pobierać utwory z sieci. Popularność mediów strumieniowych pokazuje, że ludzie chcą korzystać z legalnych źródeł, o ile wydawcy zaproponują odpowiednią cenę i wygodę. Ze względu na dostępność szybkiego internetu większość osób zdecydowanie woli skorzystać z aplikacji, które pozwalają strumieniować dźwięk.

Najważniejszymi graczami na rynku mediów strumieniowych są serwisy Spotify i iTunes. Każdy z nich ma w ofercie 30 milionów utworów, w tym należących do dużych wydawnictw muzycznych. Ceniących muzykę niezależną powinni zajrzeć do serwisu SoundCloud, który ma w swojej bibliotece aż 125 milionów utworów, często umieszczonych przez twórców za darmo. Ciekawe, jak z tak silną konkurencją poradzi sobie nasz rodzimy serwis Plus Music. | CHIP

Źródła: Muzodajnia, Plus Music