blokowanie reklam

Polak blokuje reklamy jak nikt

Fot. marketingland.com
Dzi臋ki wtyczkom do przegl膮darek, takim jak AdBlock, nie dociera do nas 46% wy艣wietlanych w sieci reklam. To najwy偶szy na 艣wiecie wsp贸艂czynnik w zestawieniu przygotowanym przez OnAudience.com. Raport uwzgl臋dnia 60 rynk贸w.

W Polskim internecie niemal co druga reklama jest blokowana – 46% wy艣wietle艅, co daje nam pierwsze miejsce w mi臋dzynarodowym rankingu. Za Polakami s膮 Grecy, kt贸rzy blokuj膮 44% wy艣wietle艅, a nast臋pnie Norwegowie – 42%, Niemcy – 41 i Du艅czycy – 40. Najmniej skorzy do blokowania tre艣ci reklamowych s膮 Paragwajczycy, kt贸rzy filtruj膮 jedynie 5% wy艣wietle艅.

blokowanie reklam
Im ciemniejszy kolor, tym wi臋cej adblocker贸w (fot. OnAudience.com)

Z roku na rok liczba zainteresowanych wtyczkami pokroju AdBlocka wzrasta. W Brazylii w stosunku do ubieg艂ego roku a偶 232% reklamowych tre艣ci zosta艂o zablokowanych. W naszym kraju odnotowano 8% wzrost.

Cho膰 wtyczki blokuj膮ce reklamy u艂atwiaj膮 serfowanie internautom, odbijaj膮 si臋 negatywnie na zyskach wydawc贸w. Jak szacuje OnAudience, w 2017 roku warto艣膰 zablokowanych ods艂on na 艣wiecie wyniesie 152 miliardy z艂otych. W Polsce straty wynikaj膮ce z blokowania reklam displayowych mog膮 si臋gn膮膰 1,75 miliarda z艂otych. Mo偶na to zmieni膰? Macieja Sawa z OnAudience.com uwa偶a, 偶e jedyn膮 recept膮 jest zmiana sposobu publikowania reklam:

Musi by膰 dopasowana do potrzeb odbiorcy. Nigdy wcze艣niej nie by艂o dost臋pnych tyle narz臋dzi do precyzyjnego targetowania, jak ma to miejsce dzi艣. Istniej膮 hurtownie, sprzedaj膮ce dane o preferencjach i zachowaniach internaut贸w, a zaawansowane narz臋dzia do analityki big data pozwalaj膮 na targetowanie reklam z niespotykan膮 dotychczas precyzj膮, co pozwala zwi臋kszy膰 skuteczno艣膰 przekazu nawet o kilkadziesi膮t procent. Je艣li pozb臋dziemy si臋 archaicznych metod, kt贸re psuj膮 internet i postawimy na przyjazne reklamy, dopasowane do zainteresowa艅 internaut贸w, liczba os贸b korzystaj膮cych z adblock贸w ma szans臋 spa艣膰 – ocenia Maciej Sawa.

Komunikat na ameryka艅skiej stronie Business Insidera (fot. CHIP)

Wiele stron internetowych, np. witryny Telewizji Polskiej, Onetu, TVN-u, czy Business Insidera (edycja USA),聽namawia do nieblokowania reklam, wy艣wietlaj膮c komunikaty, kt贸re zas艂aniaj膮 tre艣膰 serwisu. A Wy, u偶ywacie adblocker贸w? Jak podchodzicie do tej sprawy? | CHIP

殴r贸d艂o: materia艂y prasowe