Polak blokuje reklamy jak nikt

W Polskim internecie niemal co druga reklama jest blokowana – 46% wyświetleń, co daje nam pierwsze miejsce w międzynarodowym rankingu. Za Polakami są Grecy, którzy blokują 44% wyświetleń, a następnie Norwegowie – 42%, Niemcy – 41 i Duńczycy – 40. Najmniej skorzy do blokowania treści reklamowych są Paragwajczycy, którzy filtrują jedynie 5% wyświetleń.
blokowanie reklam
blokowanie reklam

blokowanie reklam
Im ciemniejszy kolor, tym więcej adblockerów (fot. OnAudience.com)

Z roku na rok liczba zainteresowanych wtyczkami pokroju AdBlocka wzrasta. W Brazylii w stosunku do ubiegłego roku aż 232% reklamowych treści zostało zablokowanych. W naszym kraju odnotowano 8% wzrost.

Choć wtyczki blokujące reklamy ułatwiają serfowanie internautom, odbijają się negatywnie na zyskach wydawców. Jak szacuje OnAudience, w 2017 roku wartość zablokowanych odsłon na świecie wyniesie 152 miliardy złotych. W Polsce straty wynikające z blokowania reklam displayowych mogą sięgnąć 1,75 miliarda złotych. Można to zmienić? Macieja Sawa z OnAudience.com uważa, że jedyną receptą jest zmiana sposobu publikowania reklam:

Musi być dopasowana do potrzeb odbiorcy. Nigdy wcześniej nie było dostępnych tyle narzędzi do precyzyjnego targetowania, jak ma to miejsce dziś. Istnieją hurtownie, sprzedające dane o preferencjach i zachowaniach internautów, a zaawansowane narzędzia do analityki big data pozwalają na targetowanie reklam z niespotykaną dotychczas precyzją, co pozwala zwiększyć skuteczność przekazu nawet o kilkadziesiąt procent. Jeśli pozbędziemy się archaicznych metod, które psują internet i postawimy na przyjazne reklamy, dopasowane do zainteresowań internautów, liczba osób korzystających z adblocków ma szansę spaść – ocenia Maciej Sawa.

Komunikat na amerykańskiej stronie Business Insidera (fot. CHIP)

Wiele stron internetowych, np. witryny Telewizji Polskiej, Onetu, TVN-u, czy Business Insidera (edycja USA), namawia do nieblokowania reklam, wyświetlając komunikaty, które zasłaniają treść serwisu. A Wy, używacie adblockerów? Jak podchodzicie do tej sprawy? | CHIP