Amazon otwiera bar z alkoholami

20 października w tokijskiej dzielnicy Ginza, uważanej za jedną z najbardziej prestiżowych w mieście, podwoje otworzy pierwszy bar Amazonu – z alkoholami. W lokalu usiąść będzie mogło 78 klientów. Co ciekawe barmani zaserwują nie tylko drinki z całego świata, ale też i takie, które nie są jeszcze dostępne na rynku. Jak na firmę rozmiłowaną w nowoczesnych technologiach przystało, poza obecnymi na miejscu sommelierami, obsługującymi gości, będzie można dostać drinka w oparciu o automatyczny system, zbierający dane o indywidualnych preferencjach klientów.
amazon bar
amazon bar

ginza
W dzielnicy Ginza znajdziemy najbardziej prestiżowe sklepy stolicy Japonii, a także placówki handlowe gigantów elektroniki m.in. Sony i Apple (fot. Wikipedia)

Niestety bar będzie otwarty tylko przez 10 dni, choć Amazon nie wyjaśnia dlaczego. Nie wiadomo też czy w przyszłości planowane są podobne działania promocyjne w innych krajach.

W 2016 roku na swojej japońskiej stronie Amazon uruchomił usługę sommelierskiej rekomendacji win przez telefon. O ile opisywany bar możemy traktować jak lokalną ciekawostkę, znacznie bardziej rozwojowym projektem jest samoobsługowy sklep Amazon Go, który działa od ubiegłego roku w Seattle w USA. Choć nie jest jeszcze dostępny dla klientów, a jedynie dla wybranych testerów ze specjalnego programu, wyraźnie pokazuje, w jaką stronę zmierza amerykański gigant. Mimo dużego zainteresowania usługami internetowymi, Amazon nie zapomina o zwykłym handlu, który z domieszką nowych technologii, może być w przyszłości bardziej atrakcyjny od zakupów w lokalnym, tradycyjnym sklepie. | CHIP

Więcej:Amazontrendy