YouTuberzy są bardziej profesjonalni niż telewizyjne gwiazdy

Na zlecenie YouTube'a firma Kantar Millward Brown przeprowadziła badanie sprawdzające tzw. siłę marek osobistych youtuberów.

Z badania wynika, że znani „jutuberzy” są odbierani jako bardziej godni zaufania, niż większość popularnych gwiazd telewizyjnych. Dzieje się tak, ponieważ wg resppondentów twórcy własnych kanałów na YT są szczerzy i autentyczni oraz bardziej profesjonalni niż gwiazdy telewizyjne.

Najbardziej lubiani youtuberzy to Historia Bez Cenzury, AdBuster i Mówiąc Inaczej, którzy zajmują odpowiednio 4., 5. i 7. miejsce w rankingu. Łącznie w pierwszej dziesiątce rankingu sympatii znalazło się aż 6 youtuberów.

Owszem, trzy pierwsze miejsca okupują osoby znane z telewizji, ale pierwsza dziesiątka jest wyraźnie zdominowana przez youtuberów.

Wyniki badania tak podsumowuje znana dziennikarka Karolina Korwin Piotrowska: –Nowoczesny, jasny i prosty przekaz. Emocje i wiarygodność. Zero sztucznej kreacji i wywyższania się oraz zdecydowanie kumpelski układ pomiędzy twórcą a jego odbiorcą ― badanie pokazało, że to podstawowe warunki, które trzeba spełnić, by być lubianym, cenionym, oglądanym. Niby łatwo, a  jednak udaje się nielicznym.

 

Jak widać, dzień św. Patryka najchętniej spędzilibyśmy z Abelardem Gizą. Ale już na drugim miejscu znajdują się twórcy kanału Abstrachuje. Jak widać wielkim zaufaniem cieszy się od AdBustera – kupno używanego samochodu zawsze przecież wymaga dużej dozy zaufania.

Twórcy YouTube, którzy cechują się najwyższym wskaźnikiem bliskości, to prowadzący kanał Historia Bez Cenzury, oceniani jako profesjonalni, nowocześni i wiarygodni. Drugim twórcą, z którym odbiorcy czują się najsilniej związani, jest AdBuster, kojarzony przede wszystkim z autentycznością, szczerością i profesjonalizmem. Trzeci najbardziej lubiany kanał to Mówiąc Inaczej, którego autorka wyróżnia się ze względu na bycie autorytetem, a także wiarygodność i szczerość.

Najbardziej rozpoznawalni youtuberzy to SA Wardega, Abstrachuje TV i Matura to Bzdura, którzy zajęli odpowiednio 9., 10. i 11. miejsce w rankingu

Siła osobistych marek youtuberów tkwi w ich autentyczności i szczerości. Dawniej to gwiazdy telewizji dzięki swojej popularności stawały się znanymi osobowościami, dziś to osobowości takie jak Ewa, Red Lipstick Monster, czy Wojtek z Historii bez cenzury są gwiazdami dla młodego pokolenia. To one inspirują i zarażają swoją energią i szczerością. To im ufamy i z nimi chętnie spotkalibyśmy się “na piwie”. Kiedyś marzyliśmy o spotkaniach z gwiazdami telewizji czy kina, dziś marzymy o spotkaniu z ulubioną youtuberką czy youtuberem – tak wyniki badania komentuje Tomasz Czudowski, szef marketingu YouTube w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. | CHIP