Huawei bliski zostania numerem 1 na polskim rynku

To, że Huawei radzi sobie świetnie w Polsce było właściwie oczywiste dla każdego, kto chociaż trochę śledzi rynek smartfonów. Wprawdzie większość telefonów chińskiego giganta jest do siebie bardzo podobnych wizualnie, ale ich relacja ceny do oferowanej jakości szybko zaskarbiły sympatie odbiorców w naszym kraju. Dziś Huawei podzieliło się z nami statystykami dotyczącymi sprzedaży smartfonów tej marki w Polsce. Badania zostały zlecone GFK Polonia.
Huawei bliski zostania numerem 1 na polskim rynku

Pierwszy tydzień ponad Sams… konkurentem numer 1

Huawei pochwaliło się wynikami z ostatniego tygodnia marca w porównaniu do reszty miesiąca. I chociaż to bardzo wąski przedział czasowy, to jednak konsekwentny wzrost udziału chińskiej marki nie jest dziełem przypadku.

Huawei rośnie w Polsce już od dawna. Przekonało Polaków nie tylko flagowcami, ale też modelami z tzw. średniej półki (fot. Konstanty Młynarczyk)

To, co rzuca się w oczy szczególnie, to dystans dzielący Huawei i “Konkurenta nr 1” od “Konkuretna nr 2”. Huawei celowo nie podało marek, do których się porównuje. Tożsamość pierwszej jest naturalnie oczywista. Samsung, bo o nim mowa, ma w Polsce bardzo silną pozycję, oferując modele w każdym segmencie, od low-end, aż po flagowe S9 i S9+, kosztujące tyle co całkiem przyzwoity komputer. “Konkurent nr 2” to inna koreańska firma: LG.

Rok do roku

Wprawdzie, co widać na poniższym wykresie, w marcu 2018 nadal liderem pozostawał Samsung, ale jego udział w sprzedaży smartfonów w Polsce wzrósł o 2,4 procent względem danych z marca 2017 roku, podczas gdy Huawei “urosło” w tym czasie o 8,7 procent. Tym samym dystans dzielący obu producentów zmalał do 2,3 procent udziałów.

Huawei rośnie w Polsce już od dawna. Przekonało Polaków nie tylko flagowcami, ale też modelami z tzw. średniej półki (fot. Konstanty Młynarczyk)

Według szacunków GFK Polonia Huawei wyprzedzi ostatecznie Samsunga w maju tego roku. Koreańczycy muszą więc zareagować. Może czas wydatnie obniżyć cenę ubiegłorocznego flagowca?

Najpopularniejsze modele to…

A jak Huawei uzyskało tak szybki wzrost? Oferując modele, które Polacy po prostu polubili oraz, co jest strategią stosowaną przez chińską firmę od dawna, poprzez dobre porozumienia z operatorami. W ten sposób najpopularniejsze modele Huawei stały się jednocześnie (chociaż póki co na tydzień) najczęściej kupowanymi telefonami w Polsce.

P9 Lite 2017 jest i był bardzo silnie promowany przez operatorów. Mate 10 Lite to po prostu dobrze wyceniony telefon. P9 Lite Mini  jest pewnym zaskoczeniem. Spodziewałbym się raczej nowości w postaci Honor 9 Lite (fot. Konstanty Młynarczyk)

Prawdopodobnie wkrótce Huawei będzie mogło świętować objęcie pozycji lidera na polskim rynku. Z telefonami tej marki mieliśmy do czynienia niejednokrotnie i nawet jeśli nie zachwycały, to mało kiedy rozczarowywały. Warto dodać, że Huawei nie rośnie tylko w Polsce, ale ogólnie poprawia swoje wyniki na świecie. I to mimo braku oficjalnej dystrybucji w USA. | CHIP