Uber Freight wchodzi do Polski – dobra wiadomość dla branży logistycznej

Polski sektor transportowy jest rozdrobniony i zdominowany przez małych przewoźników. Podobnie jak na innych rynkach ich największym wyzwaniem jest utrzymanie płynności biznesu. Dzięki platformie Uber Freight mogą oni jeszcze bardziej aktywnie uczestniczyć w rynku oraz lepiej i bardziej efektywnie planować realizowane kursy. W swoich ogólnych założeniach platforma działa podobnie jak klasyczna aplikacja łącząca kierowców i pasażerów. W tym przypadku jednak to przewoźnicy łączą się ze spedytorami. Te dwie usługi mają kilka wspólnych cech: ceny, które ustalane są z góry, szybkie płatności i możliwość rezerwacji ładunku jednym kliknięciem. Dodatkowo spedytorzy otrzymują możliwość monitorowania ładunku w czasie rzeczywistym.
uber freight

Uber Freight będzie dalej funkcjonować (fot. Uber)

Bardzo cieszymy się, że dzięki wprowadzeniu Uber Freight w jeszcze większym stopniu możemy podkreślić naszą obecność w Polsce. Platforma pomaga przewoźnikom łączyć się ze spedytorami – niezależnie od wielkości biznesu. Może
wesprzeć przewidywany wzrost gospodarczy Polski, przy jednoczesnym dalszym podnoszeniu standardów branżowych – mówi Daniel Buczkowski, dyrektor ds. ekspansji Uber Freight na rynkach europejskich.

uber freight
Do tej pory Uber Freight działał głównie na rynku USA i od niedawna na niemieckim (fot. Uber)

Polska jest drugim co do wielkości rynkiem zbytu dla przedsiębiorstw transportowych w Europie. Nic dziwnego, że firma zdecydowała się rozwijać swoją ekspansję właśnie o nasz kraj. Uber jest obecny w Polsce od 2015 roku i stopniowo rozszerza portfolio swoich usług. Od 2017 roku wybrane miasta mogą korzystać m.in. z usługi Uber Eats, czyli jedzenia z dowozem. Niedawno otwarto także centrum badań i rozwoju rowerów Jump w Krakowie. | CHIP