Boty zagrają w StarCrafta II

Fot. Blizzard Entertainment
DeepMind we współpracy z Blizzardem stworzył zestaw narzędzi dla programistów SI. Społeczność gry "StarCraft II" ma pomóc opracowywać algorytmy uczenia maszynowego.

Sztuczna inteligencja nauczy się grać w „StarCrafta II”. Pomoże to w rozwiązywaniu złożonych problemów, które wymagają podejmowania decyzji na bieżąco. DeepMind należący do Alphabetu zajmował się do tej pory innymi grami, głównie Atari, jednak te były dla algorytmów dość łatwym zadaniem. W innych grach w jednej sekundzie SI musi brać pod uwagę do 10 czynników. W strategii czasu rzeczywistego Blizzarda, rzeczy, które trzeba uwzględnić, jest około 300. Złożoność zadania jest zatem duża, a algorytmy pozwolą opracowywać rozwiązania problemów, z którymi trudno poradzić sobie tradycyjnymi metodami.

W „StarCrafcie II” chodzi o zniszczenie wszystkich budynków przeciwnika (fot. Blizzard Entertainment)

Algorytmy uczenia maszynowego, z których będą korzystały boty, grające w „StarCrafta”, ma stworzyć społeczność. Blizzard opublikował już dystrybucję Linuxa, przystosowaną do rozwiązań w chmurze oraz zestaw narzędzi, ułatwiających sterowanie interfejsem gry. Oczywiście sztuczna inteligencja będzie miała tylko tyle informacji, ile ma prawdziwy gracz – żadnego oszukiwania czy podglądania tego co robi przeciwnik. W przeciwnym wypadku przedsięwzięcie nie miałoby sensu.

Aby jeszcze bardziej ułatwić zadanie programistom, Blizzard udostępnił 64 tysiące rozgrywek profesjonalnych graczy. Sztuczna inteligencja będzie miała od kogo się uczyć. Jak SI „widzi” grę, możecie zobaczyć w filmie po lewej stronie.

„StarCraft II” to strategia czasu rzeczywistego, wydana w 2010 roku. Był kontynuacją space opery z 1998 roku i do dziś cieszy się niesłabnącą popularnością jako gra e-sportowa. Teraz być może do rywalizacji ludzi dojdą jeszcze turnieje botów. | CHIP

Źródła: Blizzard Entertainment, DeepMind