Wzdłuż trzeciej osi

W marcowym '97 numerze CHIP-a przetestowano 10 kart graficznych z akceleratorami wspomagającymi grafikę w trzech wymiarach; zalety takich kart widać szczególnie w grach, które powoli przypominają realistyczne scenki

Po multimediach i akceleratorach wideo producenci kart graficznych znaleźli sobie nowy obszar wzmożonej aktywności – układy 3D. CHIP przetestował 11 kart 3D, sprzętowo przyspieszających trójwymiarowe operacje graficzne.

Dla jednych nowe karty graficzne 3D stanowią prawdziwą rewelację, dla innych są zwyczajną zabawką. Urządzenia te posiadają praktycznie takie same właściwości jak wiele innych kart graficznych: umożliwiają szybką pracę w Windows, dysponują funkcjami przyspieszającymi wyświetlanie obrazu wideo oraz oferują rozdzielczości i częstotliwości odświeżania, które przewyższają możliwości nawet dobrych monitorów 17-calowych.

Uwagamamy to na chip-cd 3/97
Informacje uzupełniające znajdują się na dołączonym krążku CD (opcja Hardware, Akceleratory graficzne 3D)

Karty 3D są jednak dodatkowo wyposażone w funkcje wspomagające wyświetlanie obiektów trójwymiarowych. Jeśli ambitne plany producentów sprzętu staną się faktem, to praktycznie każdy użytkownik-hobbysta będzie mógł umieścić w swoim pececie tego typu hardware. Na rynek oprogramowania wkracza bowiem „nowa fala”, jaką stanowią gry 3D.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.