SAM9407 jest 64-głosowym syntetyzatorem polifonicznym firmy Dream, francuskiej filii amerykańskiej firmy Atmel, specjalizującej się w produkcji układów do cyfrowej syntezy i obróbki dźwięku. SAM9407 zawiera skomplikowany, cyfrowy procesor sygnałowy (DSP) typu CISC o wydajności 50 MIPS-ów (sterowany przez 16-bitowy procesor CISC), 3 generatory efektów i moduł nagrywający audio.
MAXI Sound 64 Home Studio: nadchodzi era 64-głosowych kart dźwiękowych |
Głównym atutem tej konstrukcji jest funkcja cyfrowego wielośladu i dobrego syntezatora wavetable, czyli odtwarzanie i edycja maksymalnie 8 ścieżek stereo (z jednoczesnym nagraniem jednej stereo lub dwóch mono) i nagrywanie materiału z danymi MIDI w sekwenserze. Mało tego, całą gamę efektów można stosować w czasie rzeczywistym, niezależne dla wejścia (tylko chorus i reverb), MIDI (chorus, flanger, delay, reverb) i wyjścia toru (korektor i surround). Karta posiada dodatkowe wyjście surround (minijack) do pracy z 4 głośnikami.
Dodatkowa pamięć RAM służy dwóm celom: umożliwia tworzenie własnych brzmień i pozwala na zwiększenie liczby ścieżek audio z czterech do ośmiu (stereo). Nie zapomniano o złączu wavetable (daughterboard) służącym do zamontowania dodatkowej karty MIDI; przy 64 głosach MAXI Sound 64 i 32 dołączonej karty oraz 32 głosach np. Yamahy SW60XG mamy do dyspozycji 128 głosów supersyntezatora za mniej więcej 2000 zł! Klawiszowcy wiedzą, o co chodzi.
|
|
Oprogramowanie karty jest “poważne” i wykorzystuje jej wszystkie możliwości. Maxi FX Home Studio posiada wstępne ustawienia parametrów akustycznych, w które można dowolnie ingerować oraz zapisać własne kombinacje i wykorzystać je w grach. Quartz Audiomaster SE to rozbudowany i dość skomplikowany w obsłudze 72-ścieżkowy sekwenser z 4/8-ścieżkowym magnetofonem cyfrowym. Pozwala na adresowanie 4 portów MIDI. Odtwarzanie 8 ścieżek sampli z jednoczesnym nagrywaniem jednej umożliwia stosowanie techniki fold-back w czasie rzeczywistym, a więc tak jak w studio nagrań. Bardzo bogate są funkcje edycji efektów, aczkolwiek trochę trudno przebić się przez gąszcz potencjometrów, pokręteł i okien (11 do wyboru).
Brzmienie próbek oraz jakość dźwięku, efektów i regulacji są doskonałe – pozbawione jakichkolwiek szumów i zakłóceń – na równi z profesjonalną elitą z kręgu Yamahy, Turtle Beach czy Ensoniq. Godna podkreślenia jest wyczerpująca i starannie wydana instrukcja, zawierająca nawet numery banków, w celu wydobycia dodatkowych brzmień. SB AWE 64 może czuć się zagrożony…