VRX jest idealną propozycją szczególnie dla fanatyków komputerowych gier |
Nieco inaczej wygląda wydajność zmierzona za pomocą popularnej gry Quake. Uruchomienie gry za pomocą standardowego quake.exe nie wykazało dużej wydajności. Dopiero uruchomienie z dołączonego kompaktu specjalnego vquake pozwoliło na prawie dwukrotne zwiększenie prędkości działania gry (z 30 do 54 kl./s w rozdzielczości 320×200).
miroCRYSTAL VRX | |
Maks. rozdzielczość/kolory: 1408×1024/hicolor | |
Maks. kolory/rozdzielczość: 1024×768/truecolor (32 bity) | |
Maks. odświeżanie: 200 Hz | |
Pamięć: 4 MB EDO RAM | |
Producent: miro, Niemcy http://www.miro.com | |
Dostarczył: KSK, Katowice tel.: (0-32) 51 43 50, fax: 156 20 86 e-mail:[email protected] http://www.ksk.com.pl | |
Cena: 900 zł | |
bardzo dobra dokumentacja | |
obsługa efektów 3D | |
szybkie działanie gier | |
brak możliwości rozbudowy | |
wysoka cena |
Wśród obsługiwanych przez miroCRYSTAL VRX efektów 3D znajdziemy MIP mapping, filtrowanie bi- oraz trilinear, antialiasing, nakładanie tekstur, korekcję perspektywy, cieniowanie Gouraud oraz obsługę animowanych tekstur. Zastosowanie specjalnych algorytmów pozwoliło na obliczanie w czasie rzeczywistym tekstur i dopasowywanie ich w zależności od odległości gracza od danej powierzchni. Dopiero teraz gry nabrały “prawdziwych” trójwymiarowych kształtów.
Stosunkowo dobrą wydajność uzyskano także w teście aplikacyjnym. Wyniki uplasowały VRX nieco poniżej rezultatów kart 3D, zaś same “trójwymiarowe” operacje wykonywały się o 10-20% wolniej. W przypadku pozostałych aplikacji jedynie CorelDRAW! 6.0 działał ok. 20-25% wolniej od konkurencji.
W pakiecie, oprócz samej karty, użytkownik znajdzie bardzo dobrą dokumentację, w tym także polskojęzyczną, oraz dołączoną na kompakcie grę Tomb Raider w specjalnie przystosowanej dla karty wersji. VRX znajdzie uznanie szczególnie wśród fanów gier, choć z jej dobrej wydajności w pozostałych zastosowaniach oraz wysokich trybów rozdzielczości i odświeżania skorzystają i inni.