Czwarty wymiar Quake’a

Krótki test karty graficznej 3D, opartej na bardzo dobrym dopalaczu Rendition V1000L i przeznaczonej dla uzytkowników lubiących... grać w gry 3D

Dedykowana, nie tylko graczom i miłośnikom trójwymiarowych animacji, karta miro CRYSTAL VRX została zbudowana na dobrze znanym sprzętowym dopalaczu Rendition V1000L. Kartę wyposażono w 4 MB szybkiej pamięci EDO RAM o czasie dostępu wynoszącym 35 ns. Dodatkowo układ graficzny wspomaga 135QMHz RAMDAC firmy Brooktree. Zasadniczą zaletą urządzenia jest sprzętowa obsługa wszelkich efektów 3D, animacji oraz znaczne przyspieszenie działania gier. Liczba klatek odświeżanych w ciągu sekundy w programie Xing wyniosła w trybie pełnoekranowym od 43 dla palety truecolor (32 bity) aż do 68-72 dla trybu 16- i 8-bitowego.

VRX jest idealną propozycją szczególnie dla fanatyków komputerowych gier kryształowe miro

Nieco inaczej wygląda wydajność zmierzona za pomocą popularnej gry Quake. Uruchomienie gry za pomocą standardowego quake.exe nie wykazało dużej wydajności. Dopiero uruchomienie z dołączonego kompaktu specjalnego vquake pozwoliło na prawie dwukrotne zwiększenie prędkości działania gry (z 30 do 54 kl./s w rozdzielczości 320×200).

miroCRYSTAL VRX
Maks. rozdzielczość/kolory: 1408×1024/hicolor
Maks. kolory/rozdzielczość: 1024×768/truecolor (32 bity)
Maks. odświeżanie: 200 Hz
Pamięć: 4 MB EDO RAM
Producent: miro, Niemcy http://www.miro.com
Dostarczył: KSK, Katowice tel.: (0-32) 51 43 50, fax: 156 20 86
e-mail:[email protected]
http://www.ksk.com.pl
Cena: 900 zł
plusbardzo dobra dokumentacja
plusobsługa efektów 3D
plusszybkie działanie gier
minusbrak możliwości rozbudowy
minuswysoka cena

Wśród obsługiwanych przez miroCRYSTAL VRX efektów 3D znajdziemy MIP mapping, filtrowanie bi- oraz trilinear, antialiasing, nakładanie tekstur, korekcję perspektywy, cieniowanie Gouraud oraz obsługę animowanych tekstur. Zastosowanie specjalnych algorytmów pozwoliło na obliczanie w czasie rzeczywistym tekstur i dopasowywanie ich w zależności od odległości gracza od danej powierzchni. Dopiero teraz gry nabrały „prawdziwych” trójwymiarowych kształtów.

Stosunkowo dobrą wydajność uzyskano także w teście aplikacyjnym. Wyniki uplasowały VRX nieco poniżej rezultatów kart 3D, zaś same „trójwymiarowe” operacje wykonywały się o 10-20% wolniej. W przypadku pozostałych aplikacji jedynie CorelDRAW! 6.0 działał ok. 20-25% wolniej od konkurencji.

W pakiecie, oprócz samej karty, użytkownik znajdzie bardzo dobrą dokumentację, w tym także polskojęzyczną, oraz dołączoną na kompakcie grę Tomb Raider w specjalnie przystosowanej dla karty wersji. VRX znajdzie uznanie szczególnie wśród fanów gier, choć z jej dobrej wydajności w pozostałych zastosowaniach oraz wysokich trybów rozdzielczości i odświeżania skorzystają i inni.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.