‚Wyższa’ matematyka

Trzecia część krótkiego poradnika, z którego mozna dowiedzieć się podstawowych informacji o JavaScript

Jeśli „liczydło” opisane w poprzednim odcinku nie spełnia twoich oczekiwań, powinieneś przeczytać trzecią część kursu poświęconego programowaniu w JavaScript. Opisane tu sposoby edycji tabel oraz obiekt Math pozwalają wzbogacić stronę WWW profesjonalnie wykonanym kalkulatorem.

Trzecia część warsztatu JavaScript odwołuje się bezpośrednio do wiadomości zawartych w dwóch pierwszych odcinkach. Omówione tam rodzaje funkcji i zmiennych oraz opis funkcji eval() pozwalają napisać skrypt wyświetlający wartość prostych wyrażeń matematycznych.

Nawet skomplikowane obliczenia, takie jak podnoszenie liczby do kwadratu albo dowolnej innej potęgi, wyznaczanie logarytmu naturalnego lub sinusa zadanego kąta mogą być realizowane na podstawie czterech podstawowych działań. W ten sposób można wykonać niemal wszystkie złożone operacje matematyczne, z wyjątkiem zadań z zakresu teorii mnogości. Oznacza to, że każdy może napisać algorytm pozwalający obliczyć wartość dowolnego wyrażenia.

Uwagamamy to na chip-cd 5/97
Dodatkowe informacje na temat języka JavaScript można znaleźć na CHIP-CD w dziale Software | JavaScript

Po co jednak wyważać otwarte drzwi? Języki programowania dysponują z reguły funkcjami matematycznymi, które znacznie ułatwiają pracę programiście. Żeby obliczyć pierwiastek z liczby lub cosinus kąta można posłużyć się gotową funkcją. W JavaScript wszystkie funkcje zawarte są w obiekcie Math. Pozwala on w łatwy sposób rozbudować prosty kalkulator opisany w poprzedniej części kursu Javy. Już za chwilę dowiemy się jak to zrobić.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.