Na pozór śruba wygląda dość prosto. Przy jej modelowaniu możemy jednak wpaść w kilka pułapek. Śruba jest obiektem okrągłym w przekroju, czy nie moglibyśmy więc użyć modyfikacji Lathe? W takim wypadku problemem będzie sześciokątny łeb śruby. Możemy, co prawda, zmontować śrubę z kilku oddzielnych kawałków lub za pomocą operacji Boole’a “poskrawać” niepotrzebne kawałki materiału. Jednak dodatkowy kłopot sprawia gwint. Musi on mieć kształt spirali, a nie szeregu oddzielnych, pierścieniowatych rowków.
|
MAX pozwala dość elegancko wybrnąć z takiej sytuacji, udostępniając narzędzie pozwalające tworzyć obiekt poprzez przeciągnięcie kształtu wzdłuż dowolnej ścieżki. Ponieważ podczas przeciągania kształt możemy podmienić na inny, będzie to dla nas idealne narzędzie do wymodelowania śruby wraz z gwintem.