Opera przyszłości

Przyzwyczajeni do klasycznych instrumentów muzycznych ze zdziwieniem oglądamy, że nie tylko z nich można wydawać miłe dla uhca dźwięki

Edukacja muzyczna większości z nas zatrzymała się na szkole podstawowej: nucimy ulubione melodie, ale nie potrafimy zasiąść do fortepianu. Naukowcy twierdzą, że eksperymentowanie z dźwiękiem to nic trudnego. Wystarczy odpowiedni instrument.

Fascynacja światem dźwięków jest domeną

tajemniczość

nie tylko profesjonalistów. Każdy z nas na swój sposób obcuje z muzyką: jedni stale nucą coś pod nosem, inni zaczynają dzień od włączenia ulubionej stacji, jeszcze inni delektują się pieczołowicie gromadzonymi kolekcjami płyt.

Zwyczaj dbania o edukację muzyczną dzieci zamiera z pokolenia na pokolenie. Muzyka stała się tłem naszego życia. Psychologowie twierdzą, że zaburza to duchowy rozwój człowieka; naukowcy pocieszają, że mają na to radę.

Info
Więcej na temat powiązań muzyki z technologią komputerową, w tym szczegóły budowy systemów hiperinstrumentalnych i instrumentów „bezdotykowych”:
Internet
Theremin Lva Teremena:
http://www.nashville.net/~theremin/
     Media Lab na MIT:
http://theremin.media.mit.edu/
http://physics.www.media.mit.edu/creative.html
http://physics.www.media.mit.edu/~joep/TTT.BO/index.html
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.