Zadanie specjalne: z Szansy mogą skorzystać co zdolniejsi i zręczniejsi uczniowie |
Podróże po świecie matematycznych przygód umożliwia wehikuł czasu, dzięki któremu dziecko (7-11 lat) może przenosić się z jednej krainy do innej. Celem każdej wyprawy jest uchronienie starożytnych cywilizacji (Atlantydy, państwa Azteków, Egiptu, Grecji) od upadku, który – za sprawą nieznośnej Ewki i Jaśka (bohaterowie gry) zagraża mitycznym krainom. Przewodnikiem po łamigłówkowych eskapadach jest pies Nestor, który spełnia rolę interakcyjnego suflera. Matematyczne wypady dzielą się na 6 gier: ułamki i procenty (Atlantyda), figury i ich własności (państwo Azteków), wyrażanie liczb za pomocą cyfr i odwrotnie (Egipt), miary i wielkości (Grecja), działania arytmetyczne na liczbach (Liczenie!) oraz graficzne przedstawianie danych, elementy rachunku prawdopodobieństwa i logiki, tablice, współczynniki itp. (Szansa).
We wszystkie wymienione wyżej gry można grać na trzy sposoby: Uratuj świat (każde zadanie rozwiązuje się tylko raz), Wycieczka (nielimitowany czas gry) i Zadanie specjalne (rozwiązywanie dowolnie wybranego zestawu zadań).
Aby odpowiednio dawkować ilość wchłanianej przez ucznia wiedzy, każdy materiał dysponuje czterema stopniami trudności, na zakończenie których zadawane są pytania przekrojowe mające na celu weryfikację przyswojonych wiadomości.
Kokpit matematycznego wehikułu to centrum nawigacyjne i menu główne programu |
Jeśli zaś dziecko jest wielkim indywidualistą, lubi chadzać swoimi ścieżkami i ponadto wykazuje ponadprzeciętną inteligencję, bardzo przydatną opcją okaże się Utwórz zadanie specjalne. Jeżeli natomiast latorośli pewne zagadnienia “nie chcą wchodzić” do głowy, ratunek może stanowić moduł Muszę poćwiczyć, służący do powtarzania i utrwalania poszczególnych tematów. W zależności od talentu ucznia rodzic lub nauczyciel może ustalić kilka dodatkowych parametrów gry, np. określanie czasu potrzebnego do wykonania zadania etc.
w skrócie | |
Matma jest super! | |
Liczba CD: 1 | |
Język: polski | |
Wymagania: PC 486 DX, 8 MB RAM, napęd CD-ROM 2x, karta dźwiękowa, karta SVGA, Windows 3.1x/95, ok. 7 MB na dysku | |
atrakcyjna szata graficzna | |
pomysłowe animacje | |
intuicyjny interfejs | |
bogaty zestaw ćwiczeń i zadań | |
Producent: Optimus Pascal Multimedia, Bielsko-Biała, tel.: (0-33) 11 91 80, faks: 12 31 41, e-mail: [email protected], http://www.opm.pl/ | |
Cena: 129 zł |
Wspaniała szata graficzna i multimedialna oprawa aplikacji czynią ją jakże niekonwencjonalnym i naprawdę świetnym podręcznikiem do matematyki w niższych klasach szkoły podstawowej. Jaka szkoda, że za naszych czasów nie było takich samouczków…