Podobnie jak rodzice i dziadkowie dawniej, 9-letnia Susan pracowicie składa z klocków Lego domek dla ptaków. Wszystko wprawdzie wygląda zupełnie normalnie, jednak zbudowany przez małą karmnik jest dość niezwykły. To jednocześnie punkt obserwacyjny! W momencie gdy wyląduje w nim ptak, włącza się aparat fotograficzny i wykonuje serię zdjęć.
Okazuje się, że z klocków Lego można wznosić budowle i konstruować roboty sterowane i programowane za pośrednictwem komputera. W pracach nad “inteligentnymi” klockami projektanci z firmy Lego korzystali z pomocy naukowców z amerykańskiego Massachusetts Institute of Technology (MIT). W trwającą blisko 14 lat współpracę zaangażowani byli m.in. profesorowie Seymour Papert i Mitchel Resnick, parający się nowymi technologiami edukacyjnymi oraz Nicholas Negroponte, twórca idei cybernetycznego świata.
|
Głównym celem ich działań jest umożliwienie dzieciom nauki zorientowanej projektowo. Zabawki przyszłości mają kształtować kreatywność, wymuszać wdrażanie nowych idei, zaznajamiać dzieci z nowymi technologiami i uczyć panowania nad nimi. Nauka i zabawa powinny mieć charakter twórczy. Wynikające z nich doznania intelektualne profesor Papert określa mianem “burzy mózgów” (mindstorms). Hasło to towarzyszy zresztą od samego początku nowej serii produktów firmy Lego.