wyniki testu | |
Model | AGP-V2740 |
WinQuake 320×200 demo2[fps] | 50,4 |
WinQuake 320×200 bigass1[fps] | 36,7 |
Quake II 320×240 demo1[fps] | 29,0 |
Turok DEMO Direct3D [TMARK] | 29,6 |
Wydajność 2D [pkt] | 99 |
Wydajność Direct3D [pkt] | 265 |
Wydajność OpenGL [pkt] | – |
Punktacja łączna [pkt] | 169 |
Jak niemal w każdym swoim produkcie, także w tym przypadku Intel spożytkował własne rozwiązania – trzy nowe technologie oznaczone jako Precise Pixel Interpolation (PPI), Parallel Data Processing (PDP) iDirect Memory Execution (DME). Pierwsza poprawia jakość wyświetlanego obrazu. PDP ma na celu zwiększenie wydajności podsystemu graficznego, dzięki jednoczesnemu wykonywaniu kilku rozkazów. Technologia DME umożliwia natomiast efektywne wykorzystanie pamięci operacyjnej do przechowywania tekstur.
w skrócie | |
Asus AGP-V2740 | |
Układ graficzny: Intel740 | |
Maks. rozdzielczość i kolory: 1600×1200/8 bitów 75Hz, 16,7 mln/1024×768 100 Hz | |
Maks. odświeżanie: 160 Hz | |
Częstotliwość DAC-a: 170 MHz | |
Pamięć: 8 MB SDRAM | |
dobra wydajność 2D i 3D | |
implementacja wielu funkcji 3D | |
bardzo niska cena | |
OpenGL tylko dla Windows NT | |
obsługa tylko przez system Windows 95 OSR 2.1 lub Windows 98 beta3 (i nowsze) | |
Producent: Asus, Tajwan http://www.asus.com/ | |
Dostarczył: TCH Components, Warszawa, tel.: (0-22) 646 00 33, faks: 48 12 06 e-mail: [email protected], http://www.tch.waw.pl/ | |
Cena: 605 zł |
Wyniki wydajności 2D nie różniły się znacząco od rezultatów modeli wyposażonych w układy RIVA128, 3D Rage Pro czy Permedia 2. Z realizacją Direct3D AGP-V2740 poradził sobie lepiej od kart z chipsetami Ati 3D Rage Pro (o 16%) i Permedia 2 (o 21%). W konfrontacji z najszybszym obecnie układem RIVA128 (w teście Direct3D) wypadł ok. 10% słabiej. Cena 605 zł za drugą pod względem wydajności kartę wyposażoną w 8 MB pamięci SDRAM wydaje się zatem niezbyt wygórowana.