Budujemy nowy dom…

Krótki test bazy adresowej poważniejszych firm zajmujących się problematyką budownictwa w naszym kraju

Jerzy Kebel

Od kilku już lat w naszym kraju pogoda płata figle. W lipcu i sierpniu, zamiast biegać po basenie w kąpielówkach, moczymy kalosze w kałużach. Nie zraża to całej rzeszy murarzy-amatorów, którzy poświęcają swój urlop na zbudowanie, wykończenie lub wyremontowanie własnych czterech kątów. Firmy budowlane również nie próżnują, składając klientom coraz to atrakcyjniejsze oferty.

W teczce firmy jest miejsce na opis przedsiębiorstwa, jego produktów, a także własne notatki informator z firmami budowlanymi

Informator budowlany adresowany jest do firm lub osób poszukujących nowych technologii, producentów materiałów, firm wykonawczych i dostawczych branży budowlanej. Baza zawiera ofertę ponad siedmiu i pół tysiąca firm. Każdej z nich przypisano teczkę, w której można znaleźć podstawowe dane, takie jak: adres siedziby, numery telefonów, krótki opis oferty handlowej czy adres poczty elektronicznej e-mail lub posiadanych stron WWW.

Niektóre firmy w swojej teczce na dodatkowych stronach dołączają pełniejszą prezentację działalności, niestety, należą one do mniejszości – mogą się nimi poszczycić zaledwie 84 przedsiębiorstwa. Tyle samo firm ma swoje strony w Internecie. Lepiej jest z prezentacją oferowanych produktów, szerszy ich opis zamieściło niemal tysiąc firm.

Baza danych, jaką jest w rzeczywistości Informator budowlany, zbudowana jest w sposób profesjonalny. Dla dość prostego programu przygotowano dobry system pomocy oraz wiele tzw. „Porad dnia”, które mogą znacznie ułatwić pracę początkującemu użytkownikowi. System wyszukiwania informacji umożliwia selekcję według zadanego kryterium. Takim parametrem może być województwo, miasto, nazwa firmy, posiadanie szerszego opisu przedsiębiorstwa lub oferowanych produktów, a przede wszystkim, określane mianem „kryterium oferowanego”, hasło zawężające krąg poszukiwań. W doborze najlepszego „kryterium oferowanego” pomocny jest słowniczek terminów występujących w informatorze.

nie wszędzie sa zdjęciaJedynie część opisów firm i produktów opatrzono zdjęciami

W program wbudowano mechanizm pozwalający nadawać firmom predefiniowane atrybuty, m.in.: niesolidność, niska lub wysoka cena, interesująca oferta lub nawiązana współpraca czy ciekawa strona WWW. Stworzone w ten sposób grupy firm stanowią dodatkowe kryterium, które może być brane pod uwagę przy ich wyszukiwaniu.

W każdej teczce istnieje zakładka poświęcona notatkom. W notesie można prowadzić dziennik korespondencji, zapiski z rozmów telefonicznych, odnotowywać zamówienia i terminy wysyłki. Wszystko to opatrzone jest odpowiednią datą i numerem. Można też skorzystać z daty alarmowej. W wybranym dniu przy uruchomieniu programu informator przypomni nam o umówionym spotkaniu czy realizacji zamówienia.

w skrócie
mamy to na chip-cd 9/98Informator Budowlany 98
Liczba CD: 1
Język: polski
Wymagania: PC 486, 8 MB RAM, napęd CD-ROM, Windows 3.1x/9x/NT
plusbogactwo danych
plusdobry system pomocy
minusdługi czas wyszukiwania
minusmała liczba prezentacji firm i produktów
Producent: Wydawnictwo Murator, Warszawa tel.: (0-22) 870 04 81 faks: 870 04 80 e-mail: [email protected]http://www.murator.com.pl/
Cena: 83 zł

Program można uruchomić bezpośrednio z krążka, nie obciążając dysku twardego. Jednak czas wyszukiwania ofert w tym przypadku wydłuża się wręcz do nieskończoności, poza tym uniemożliwia to prowadzenie notatek dotyczących określonej firmy lub produktu.

Mankamentem programu jest właśnie czas poszukiwań, który nawet po zainstalowaniu bazy na dysku jest bardzo długi. Do nawigowania czasem wieloma oknami aplikacji trzeba się przyzwyczaić, gdyż ich obsługa nie jest do końca intuicyjna. Ponadto wbrew temu, co twierdzi producent aplikacji, baza przeznaczona jest głównie dla osób czy przedsiębiorstw już prowadzących działalność gospodarczą i związanych z branżą budowlaną. Doskonale wiedzą one czego szukają – pragną jedynie znaleźć nowego partnera handlowego. Użytkownik, który dopiero poszukuje metod rozwiązania określonego problemu, ma raczej niewielkie szanse na sukces, ze względu na ubogą część szczegółowo opisującą produkty oraz metody ich wyszukania. Dodatkowo, nie wszystkie produkty związane są z budownictwem – dotyczy to głównie firm komputerowych. Niemniej we wprawnych rękach opisywany produkt jest wartościowym narzędziem.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.