Nie cieszmy się jednak zawczasu, że nasze dzieci pobiegną bez zbędnych obciążeń do szkoły. Od pomysłu do jego udanej realizacji droga jest dość daleka. Przykładem tego jest świetna w zamyśle, lecz gorsza w efekcie końcowym płyta wspomnianej firmy pod tytułem Podręczniki na CD .
Tak wyglądają prawie wszystkie strony elektronicznych “Podręczników” |
Krążek ten cechuje specyficznie pojęta prostota. Na stronie głównej programu znajdują się przyciski odsyłające nas do szczegółowych omówień tematów z zakresu wybranego przez nas szkolnego przedmiotu. Chociaż nazwa płyty brzmi, jak wspomnieliśmy, Podręczniki, po bliższym zapoznaniu się z zawartością krążka możemy dojść do wniosku, iż jest to tytuł troszeczkę przesadzony. Bardziej właściwe byłoby zasugerowanie przyszłym użytkownikom programu, że znajdą w nim raczej konspekty niektórych zagadnień wchodzących w zakres programu szkoły średniej.
Tematy z poszczególnych dziedzin nauki są potraktowane dość skrótowo, brakuje odsyłaczy do literatury uzupełniającej, a wszystko razem sprawia zarys idei, która przyświecała autorom Podręczników, lecz z pewnością nie jest to jej pełna i ostateczna realizacja.
w skrócie | |
Podręczniki na CD | |
Liczba CD: 1 | |
Język: polski | |
Wymagania: PC 486 66 MHz, 16 MB RAM, napęd CD-ROM, Windows 3.1x/9x/NT | |
pomysł zastąpienia ciężkich podręczników jedną płytką | |
łatwość korzystania z zasobów programu | |
monotonny projekt | |
Producent: Cartall, Łódź tel./faks: (0-42) 639 77 32 e-mail: [email protected]http://www.cartall.com.pl/ | |
Cena: 42 zł |
Nie znajdziemy na płycie żadnych ilustracji czy zdjęć. Kilka wykresów i schematów, ale trudno mówić w tym przypadku o pełnym wykorzystaniu multimediów. Na płycie umieszczono wprawdzie galerię animacji, jednak ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Główną ich wadą jest to, że są nieczytelne. Bez komentarza lektora problematyczne staje się ustalenie, jaki na przykład obiekt architektoniczny właśnie mamy przyjemność oglądać.
Być może kolejna wersja cyfrowych podręczników zachwyci nas nie tylko pomysłem, ale i zawartością.