wyniki testu | |
Model | VICTORY II |
WinQuake 320×200 bigass1 [fps] | 39,7 |
Quake II GL640x480 demo1 [fps] | 41,7 |
Turok Direct3D [tmark] | 53,7 |
Final Reality Overall Performance | 3,07 |
ChipMark E | 114 |
Wydajność 2D | 92 |
Wydajność Direct3D | 352 |
Wydajność OpenGL | 176 |
Wydajność łączna | 255 |
Możliwości | 372 |
Możliwości / cena | 226 |
Jednostka 3D dysponuje możliwościami Voodoo 2 – poza wyżej wspomnianymi, acz bardzo istotnymi wyjątkami. Chip wykonuje zaawansowane operacje 3D w rodzaju trójliniowego filtrowania tekstur, antyaliasingu krawędziowego oraz całej generowanej sceny. Obraz tworzony jest przy użyciu 24-bitowej palety kolorów, a następnie uśredniany do palety 16-bitowej.
ELSA Victory II jest jedną z pierwszych kart zbudowanych na bazie chipsetu Banshee. Przetestowany egzemplarz był jedynie prototypem modelu. Instalacja sterowników karty sprawiła nieoczekiwany problem – zawieszenie się systemu Windows 95. Victory II ruszył dopiero po uprzedniej instalacji innej karty graficznej – w tym przypadku Erazor II. Usterkę tę należy łączyć z wczesną wersją sterowników. Podobne kłopoty nie powinny wystąpić w handlowej wersji produktu.
Zmierzona wydajność 3D (test Direct3D) jest większa od szybkości akceleratorów Voodoo 2 o ok. 15% i dorównuje w ten sposób osiągom kart RIVA TNT. Wyższy wynik (w stosunku do kart ze starszymi chipsetami 3Dfx) jest możliwy dzięki pracy Banshee w trybie okienkowym. Wydajność OpenGL jest ciągle porównywalna z osiągami Voodoo 2, a więc lepsza tym samym od układu RivaTNT o 5%. Niestety, dostarczone z kartą sterowniki nie obsługiwały standardu OpenGL, a driver mini-GL nie uruchamiał się. Test udało nam się uruchomić dopiero po instalacji pakietu OpenGL 2.1 Beta, dostępnego na stronie WWW firmy 3Dfx.
w skrócie | |
ELSA Victory II | |
Układ graficzny: 3Dfx Voodoo Banshee | |
Pamięć: 16 MBSGRAM, 8 ns | |
RAMDAC: 250 MHz | |
Maks. rozdzielczość i kolory: 1600×1200/16,7 mln, 85 Hz | |
Maks. odświeżanie: 120 Hz | |
Magistrala: AGP 1x | |
Cena: 832 zł | |
Gwarancja: 6 lat | |
wysoka wydajność 3D | |
połączenie akceleratora 2D/3D obsługującego APIGlide | |
niepełne wykorzystanie możliwości magistrali AGP | |
słabe chłodzenie procesora graficznego | |
Producent: ELSA, Niemcy http://www.elsa.com/ | |
Dostarczył: Servodata, Lublin, tel.: (0-81) 525 43 19, faks: 525 10 11 e-mail: [email protected], http://www.servodata.lublin.pl/ |
Victory II uzyskuje w wyświetlaniu grafiki trójwymiarowej wydajność akceleratora opartego na chipsecie Voodoo 2. Również jakość generowanego obrazu jest zbliżona, choć w grze Quake II GL widać spadek szybkości pracy średnio o ok. 5-10 klatek, co jest spowodowane brakiem drugiej jednostki teksturującej.
Układ Banshee, pomimo naklejonego radiatora, nagrzewa się bardzo szybko i dość znacznie. ELSA nie zapowiada jednak na razie dodatkowego wentylatora, mającego chłodzić procesor.