Anatomia sieciowych zakupów

Liczba sklepów internetowych rośnie w szybkim tempie. Podczas gdy ich klienci cieszą się z tego, że nie muszą biegać po każdy artykuł do centrum handlowego, właściciele firm prowadzących takie serwisy marzą o zredukowaniu, wysokich na razie, kosztów tego typu działalności.

Jeśli mamy zamiar otworzyć sklep internetowy, najlepiej skorzystać ze standardów wypracowanych przez innych. Można, co prawda, napisać w tym celu specjalne oprogramowanie, kompleksowo realizujące całość transakcji. Jak jednak dowodzi praktyka, dokonującym zakupu klientom nie chce się pobierać go z witryny wyłącznie w celu przejrzenia oferty sklepu. Należy więc wykorzystać mechanizmy zawarte w samym WWW. Konkretnie oznacza to użycie protokołu HTTP do transportu danych, języka HTML do prezentacji oferty, zaś zwykłego serwera WWW do obsługi całości. Sklep internetowy musi jednak oferować pewne specyficzne usługi, których zazwyczaj spotykane serwisy WWW nie potrafią zapewnić (nie są one tam potrzebne), i których realizacja odbiega nieco od prostych technik kształtowania witryn internetowych.

Więcej:bezcatnews