…potargować można

Na dniach w sklepach z oprogramowaniem pojawi się spolszczona wersja pakietu biurowego MS Office 2000

We wrześniu – zgodnie z zapowiedziami producenta – w sklepach powinna pojawić się polska edycja pakietu biurowego Microsoftu – Office 2000. O nowościach w angielskiej wersji pisaliśmy w numerze 7/99 CHIP-a, teraz spróbujmy okiem polskiego użytkownika spojrzeć na najnowszego Office’a i odpowiedzieć na pytanie: czy warto go kupić?

Odpowiedź nie jest oczywiście prosta – uzależniona jest bowiem przede wszystkim od tego, kto miałby być użytkownikiem pakietu i do jakich celów byłby on wykorzystywany. Przyjmijmy, że skoncentrujemy się na odbiorcy instytucjonalnym (na przykład z segmentu SOHO – Small Office Home Office), choć oczywiście możemy nabyć biurowy pakiet Microsoftu najzupełniej prywatnie, poświęcając na to jednak co najmniej ok. 2300 zł (wersja Standard, w przypadku uaktualnienia – ok. 1200 zł). Chociaż użytkownik prywatny również odniesie korzyści z pracy z nowym „Biurem”, jednak mimo wszystko zmiany wprowadzone do jego nowej edycji istotne znaczenie mają dla mniejszych lub większych biur. Spójrzmy zatem w migawkowym skrócie, co zyskamy, a co być może stracimy, decydując się na zakup Office 2000.

Office 2000 PL
Wymagania: PC 486; 16 MB RAM; Windows 9x/NT; ok. 150 MB na dysku
Producent: Microsoft, USA http://www.microsoft.com/
Dostarczył: Microsoft Polska, Warszawa, tel.: (0-22) 661 54 00 faks: 661 54 34 http://www.microsoft.com/poland/
Cena: ok. 2300-3700 zł
Uaktualnienie: ok. 1100-2200 zł)

Decyzję o zakupie lub uaktualnieniu do Office 2000 każdy oczywiście musi podjąć sam. Trzeba przy tym wziąć pod uwagę znacznie więcej czynników niż tylko lista wprowadzonych udoskonaleń i nowych funkcji.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.