Serwisowy niezbędnik

Wielu użytkownikom zapewne zdarzyło się, iż szukając rozwiązania jakiegoś problemu, zostali odesłani do jednego z artykułów Microsoft Knowledge Base. Nie jest problemem od czasu do czasu pobrać ze strony Microsoftu interesujący nas artykuł, ale trudno ściągać ich tysiące. Z myślą o administratorach i pracownikach serwisowych powstał pakiet Technet. Początkowo mieścił się na kilku płytach CD i zawierał Microsoft Knowledge Base oraz bazę artykułów i dokumentacji technicznej. Już wówczas cechą wyróżniającą go był sposób dystrybucji – otóż kupuje się nie pojedynczy egzemplarz Technetu, lecz jego roczną subskrypcję; każdego miesiąca otrzymujemy aktualizację jego zawartości.

Pełnotekstowe wyszukiwanie informacji stanowi mocną stronę Technetu technet - niezbędnikiem

Obecnie Technet znacznie się rozrósł i zawiera nie tylko dokumentacje, ale również aktualizacje i Service Packi do wszystkich produktów Microsoftu. Zawartość została podzielona na pięć funkcjonalnych części. Pierwsza, aktualizowana co miesiąc, zawiera: MS Knowledge Base ,

Technical Information Supplemental Driver and Patches

oraz International Supplemental. Część druga –

Utilities — to wszelkiego rodzaju narzędzia służące “dostrajaniu” produktów Microsoftu, Resource Kity oraz Internet Explorer we wszystkich istniejących wersjach językowych. Service Packs z kolei to zestawy poprawek do systemów i programów Microsoftu. W skład ostatniej części –

Extras — wchodzą materiały dodatkowe, nie pasujące tematycznie do pozostałych kategorii.

w skrócie
Microsoft Technet
Wymagania: PC 486; 8 MB RAM; Windows 9x; ok. 3 MB na dysku
plusbogaty zestaw poprawek i aktualizacji
pluspełna baza dokumentacji technicznych
pluspełnotekstowe wyszukiwanie informacji
minusbrak polskiej wersji
Producent: Microsoft, USA, http://www.microsoft.com/
Dostarczył: APN Promise, Warszawa, tel.: (0-22) 654 90 64, faks: 826 40 15, e-mail: [email protected], http://www.promise.com.pl/
Cena: ok. 1200 zł

Najprzydatniejszym składnikiem Technetu jest dokumentacja techniczna – korzystając z wygodnego interfejsu, umożliwiającego pełnotekstowe przeszukiwanie bazy, można znaleźć rozwiązanie problemów występujących w związku z produktami Microsoftu. W połączeniu z zawsze aktualnym zestawem poprawek Technet powinien stanowić obowiązkowe wyposażenie każdej firmy produkującej aplikacje lub sprzedającej oprogramowanie Microsoftu na licencji OEM – gdyż to ona jest zobowiązana do świadczenia pomocy technicznej.

Więcej:bezcatnews