Cyfrowe ściany, wirtualne drogi

Do tej pory nie udało się w pełni zdigitalizować procesu projektowania samochodu. Jednak w coraz większej mierze komputery pomagają podczas konstruowania nowych modeli. Za ich pomocą motoryzacyjni potentaci starają się przewidzieć zachowanie auta zarówno w sytuacjach ekstremalnych, jak i podczas zwykłej eksploatacji.

Zderzenie następuje w całkowitej ciszy. Gdy rozpędzony do prędkości kilkudziesięciu kilometrów na godzinę samochód uderza w deformowalną barierę, nie słychać ani brzęku szkła, ani zgrzytu rozdzieranej blachy. Widać tylko zniszczoną karoserię.

Projekcja wielostronna pojazdu przeprowadzona w firmie BMW – w taki sposób oglądamy nie istniejące jeszcze auto wielostronna projekcja

Taki widok robi wrażenie – ale nie chodzi przecież o oszołomienie kogokolwiek. Według informacji Mercedesa komputerowa symulacja zderzenia dostarcza około

50 000 danych dotyczących wypadku. To o wiele więcej, niż można uzyskać, doprowadzając do rzeczywistej kraksy.

Informacje w Internecie
Parametric Technology Corporation: http://www.ptc.com/
ANSYS: http://www.ansys.com/
Structural Research & Analysis Corporation: http://www.ansys.com/
CADSI: http://www.cadsi.com/
Politechnika Wrocławska – Zakład Komputerowego Wspomagania Projektowania: http://www.ikem.pwr.wroc.pl/~cad/
Więcej:bezcatnews