Na koniec wieku

Krótki test programu do zarządzania informacją osobistą

Półtora roku po wprowadzeniu na rynek ACT-a 4.0 (opisanego w CHIP-ie 10/98 i 6/99) Symantec zaprezentował kolejną wersję tego pakietu. Tym razem jednak, zgodnie z panującą wśród software’owych potentatów modą, oznaczono ją numerem 2000. Czy wprowadzone zmiany i ulepszenia usprawiedliwiają aż taki wzrost numeru wersji?

Zintegrowany z aplikacją klient poczty elektronicznej umożliwia między innymi wymianę danych adresowych zintegrowany klient poczty

Po otwarciu pudełka „milenijnego” ACT-a polskiego nabywcę czeka pierwsza niespodzianka. Dosyć pokaźnych rozmiarów książka, wchodząca w skład pakietu, nosi tytuł „Podręcznik użytkownika”. Jednak wszyscy ci, którzy liczyli, że wewnątrz znajdą polską dokumentację, będą rozczarowani – podręcznik nie zawiera już żadnego innego polskiego słowa. System pomocy oraz sama aplikacja również nie są zlokalizowane, jeśli nie liczyć raczej zaskakujących opisów skrótów klawiaturowych wyświetlanych po rozwinięciu niektórych opcji w menu. Na przykład, aby zapisać redagowaną właśnie wiadomość, należy wcisnąć kombinację [Frmnt] + [Przełącz] + [Wprowadź], natomiast aby wydrukować dane osoby zapisanej w bazie, wystarczą jedynie klawisze [Frmnt] + [P].

Dosyć jednak narzekań – co nowego w Akcie? Najistotniejsze nowinki to funkcje umożliwiające obsługę sprzedaży. Symantec wspólnie z firmą Dale Carnegie Training zaimplementował w programie moduły, dzięki którym możliwe jest śledzenie przebiegu kontaktów z potencjalnym klientem. ACT! 2000 dysponuje wygodnymi narzędziami umożliwiającymi generowanie raportów prezentujących zaawansowanie negocjacji z kontrahentem oraz wyniki sprzedaży.

Niewielkim, ale ciekawym i – co najważniejsze – rozsądnym przeobrażeniom uległ interfejs użytkownika. Każde pole formularza umożliwiającego dodawanie lub edycję danych wyposażono w listę rozwijalną. Zawiera ona wszystkie wprowadzone do tej pory pozycje. Dzięki temu nie musimy wielokrotnie wpisywać na przykład nazwy miasta czy firmy – możemy je po prostu wybrać z listy. Obok możliwości samodzielnego zaprojektowania wyglądu głównego okna aplikacji dostosujemy także do swoich potrzeb całe menu oraz paski narzędzi.

nowe funkcjeNowe funkcje ACT-a! 2000 umożliwiają śledzenie przebiegu procesu sprzedaży – od nawiązania kontaktu z potencjalnym klientem aż do sfinalizowania kontraktu

W najnowszym Akcie możliwe jest łączenie zgromadzonych danych adresowych w grupy, co znacząco ułatwia zarządzanie adresami. Ponadto w ramach każdej grupy użytkownik – jeśli tylko zechce – utworzy podgrupę z kontaktami (np. w grupie „Firma” powstanie podgrupa „Administracja”). Dostępna jest również funkcja przenoszenia listy kontaktów pomiędzy różnymi grupami.

ACT! 2000 znacznie lepiej potrafi wykorzystać możliwości Internetu niż poprzednie wydanie symantecowego organizera. Jednym ze składników aplikacji jest klient poczty elektronicznej. Umożliwia on odczytywanie, redagowanie i wysyłanie elektronicznych wiadomości (w tym także zapisanych w formacie HTML). Dzięki temu modułowi bardzo łatwo jest wymienić z innymi osobami wybrane kontakty. Wykonując kilka kliknięć myszką, nadawca może dołączyć do wiadomości np. fragment swojej listy adresowej. Odbiorca listu bez trudu może zaimportować otrzymane dane. Internetowe rozszerzenia nowego ACT-a pozwalają na otwarcie strony WWW, której adres został zapisany w bazie kontaktów. Dostępna jest ponadto opcja wykorzystania poczty elektronicznej w celu poinformowania współpracowników o planowanych albo przeniesionych spotkaniach.

ACT! 2000 jest bardzo przyjazny dla innych programów. Doskonale współpracuje na przykład z konkurencyjnym Microsoft Outlookiem. Możliwe jest swobodne przenoszenie danych pomiędzy tymi aplikacjami, wyświetlanie w Akcie zadań zapisanych w Outlooku i odwrotnie.

Jeśli na komputerze, na którym pracujemy, zainstalowany jest pakiet WinFax Pro lub Microsoft Fax, będziemy mogli komunikować się ze współpracownikami również za pomocą faksu. Zainstalowanie modułu Quicken ExpensAble umożliwi śledzenie wydatków związanych z przeprowadzanymi spotkaniami czy rozmowami telefonicznymi.

w skrócie
mamy to na chip-cd 12/99ACT! 2000
Wymagania: PC 486; 16MB RAM; Windows 9x/NT; ok. 40 MB na dysku
plusnowe moduły wspomagające kontakty z klientami
plusmożliwość łączenia kontaktów w hierarchiczną strukturę
pluslisty rozwijalne dostępne w formularzach
pluswbudowany klient poczty elektronicznej
pluszaimplementowany moduł Quicken ExpensAble
minusbrak polskiej wersji
Producent: Symantec, USA, http://www.symantec.com/
Dostarczył: SoftPoint, Warszawa tel.: (0-22) 635 98 19, faks: 635 69 50, e-mail: [email protected], http://www.softpoint.com.pl/
Cena: ok. 1200 zł
Uaktualnienie: ok. 500 zł

Wszystkie nowości, które pojawiły się w tej wersji pakietu ACT! sprawiają, że program nie jest już uniwersalnym PIM-em dla wszystkich, lecz staje się specjalizowanym narzędziem adresowanym przede wszystkim do pracowników działów sprzedaży różnych firm. Domowi użytkownicy mogą oczywiście zainstalować ACT-a, jednak chyba nie wykorzystają jego nowych możliwości. Dla nich bowiem wprowadzone w tej wersji programu nowinki są mało znaczące i raczej nie skłonią ich do zakupu tego wydania produktu. Zwłaszcza że konkurencyjnego Outlooka można dostać niejako przy okazji za darmo wraz z pakietem Microsoft Office.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.