Automaty w biurze

Miesiąc temu przedstawiliśmy zasady automatyzacji aplikacji wchodzących w skład pakietu Microsoft Office. Obecnie zaprezentujemy kilka przykładów zastosowania tej techniki w prostej bazie danych.

Struktura bazy danych
A – dane o zainteresowaniach przyjaciół, informacje o pożyczonych płytach,
B – informacje o dochodach, płatności do zrealizowania,

C – koszt zakupu płyty, sprawdzenie, czy mamy wystarczająco dużo pieniędzy, by kupić wybraną płytę.
struktura bazy danych

W celu zobrazowania możliwości automatyzacji biura stworzyliśmy bazę danych składającą się z trzech modułów: bazy danych osobowych, hobby (konkretnie – bazy płyt CD) oraz kontroli budżetu osobistego. Pierwszy moduł odpowiada za przetwarzanie informacji adresowych i kontaktowych, a także wiadomości o zainteresowaniach poszczególnych osób. Drugi umożliwia przechowywanie danych o posiadanych płytach, poszczególnych utworach muzycznych, a także wykonawcach. Umożliwia on przypisanie każdej płycie dowolnej liczby utworów i ustalenie odrębnego wykonawcy dla utworu. Album można również przyporządkować do właściwej mu kategorii. Ostatni moduł obsługujący budżet osobisty jest bardzo prostą kartoteką wydatków i zestawieniem przychodów. Wszystkie elementy są ze sobą powiązane poprzez wspólny rejestr kontaktów – bazę adresową. Na jej podstawie wykonamy kilka przykładowych zadań automatyzacji w obrębie aplikacji pakietu Microsoft Office 2000.

Informacje w Internecie i na CHIP-CD
MS Office 2000/Visual Basic Programmer’s Guide:http://msdn.microsoft.com/library/officedev/odeopg/
Strona programistów Microsoft Office:http://msdn.microsoft.com/officedev/
Przykłady programowania w VBA dla Office 2000: http://msdn.microsoft.com/library/technet/sampauto.htmmamy to na chip-cd 1/2000Na CHIP-CDw dziale CHIP-offline | Zastosowania | Automatyzacja MS Office 2000 znajduje się baza danych opisana w artykule
Więcej:bezcatnews