Pomimo że taka suma nie należy do najmniejszych, właściciele rzadko szukają oszczędności w tańszych rozwiązaniach wykorzystujących komputer, znajdujący się najczęściej w firmowym biurze. Po zainstalowaniu profesjonalnego oprogramowania – na przykład TalkWorks PRO firmy Symantec – będziemy dysponowali narzędziem, które przyniesie nam o wiele więcej korzyści, niż może nam dać ograniczone sprzętowo stacjonarne urządzenie faksowe. Na dodatek, jeśli we wspomnianym biurze znajduje się kilka komputerów połączonych w sieć, po zainstalowaniu Talk Works wszystkie maszyny mogą korzystać z tej samej linii telefonicznej, podłączonej do wybranego komputera, skonfigurowanego jako host. Zastosowana przez Symanteca technologia dzielenia zasobów komunikacyjnych (tzw. Message Sharing ), niemożliwa do wykorzystania w przypadku zwykłych urządzeń faksowych, czyni rozwiązanie software’owe jeszcze bardziej funkcjonalnym.
Dzięki niestandardowej formie interfejsu programu odnosimy wrażenie, że użytkujemy prawdziwy aparat telefoniczny |
Zalety TalkWorks ujawniają się już wtedy, gdy po jego zainstalowaniu na ekranie monitora ukazuje się interfejs aplikacji. Dzięki jego niestandardowej formie osoba korzystająca z programu ma poczucie, że używa prawdziwego aparatu telefonicznego. Jest tutaj “bezprzewodowa słuchawka”, “wyświetlacz ciekłokrystaliczny”, a także migające lampki kontrolne, wskazujące stan aktywności urządzenia albo fakt pojawienia się nowych wiadomości. Do odgrywania, przewijania oraz kasowania informacji służy komplet przycisków.
TalkWorks potrafi oczywiście nagrać komunikat głosowy i odtworzyć go osobie dzwoniącej. Do zarządzania zapisanymi wiadomościami głosowymi wykorzystywany jest specjalny składnik pakietu – Message Manager. Za jego pomocą użytkownik umieszcza komunikaty w odpowiednio nazwanych i pogrupowanych “skrzynkach”. Te ostatnie służą do odseparowania wiadomości skierowanych do różnych osób czy też odtwarzanych o różnej porze. Message Manager pozwala na konstruowanie bardzo złożonych systemów zgłoszeniowych. Najprostszym jest oczywiście zwykła automatyczna sekretarka, natomiast najbardziej skomplikowanym – wielopoziomowe menu informacyjne, rozszerzone funkcjami wywoływania faksu na żądanie, zdalnego odsłuchiwania wiadomości, przekazywania ich pod inny numer telefonu itd.
Moduł Message Manager zarządza nagranymi wiadomościami głosowymi, umieszczając je w utworzonych przez użytkownika “skrzynkach” |
Wykorzystywane przez Message Managera skrzynki mogą służyć również za miejsce przechowywania poczty elektronicznej – TalkWorks współpracuje z programami pocztowymi – np. Microsoft Outlookiem.
Każda rozmowa telefoniczna, operacja przesłania faksu albo danych binarnych – zarówno wychodzących, jak i przychodzących – jest rejestrowana. Pozwala to na wygenerowanie w dowolnym momencie kilku rodzajów raportów dotyczących wykorzystania naszego komputerowego telefonu, co umożliwia większą kontrolę przeprowadzanych przez pracowników rozmów telefonicznych.
Ogrom możliwości pakietu Symanteca widać wtedy, gdy nasz wirtualny aparat podłączony jest do linii cyfrowej (np. ISDN). Program zyskuje wtedy pełną funkcjonalność aparatu ISDN. Potrafi wyświetlać pełne dane personalne osób dzwoniących z zewnątrz (po wpisaniu ich do podręcznej książki telefonicznej), serwować odmienne dzwonki telefonu czy też powitania dla każdej z nich, obsługiwać połączenia oczekujące i konferencyjne. Zidentyfikowanie np. numeru teściowej może skończyć się odtworzeniem znanego z telewizyjnej reklamy komunikatu: “Miło, że dzwonisz mamo, ale nie ma nas w domu…”, podczas gdy inne numery będą odbierane na bieżąco.
w skrócie | |
Symantec TalkWorks PRO 3.0 | |
Wymagania: PC Pentium; 32 MB RAM; modem; karta dźwiękowa; mikrofon; Windows 9x/NT 4.0; ok. 80 MB na dysku | |
współpraca z programami pocztowymi | |
możliwość budowania skomplikowanych systemów odzewników | |
automatyczne uaktualnienie do nowszych wersji | |
współpraca z sieciami cyfrowymi i wykorzystywanie możliwości linii ISDN | |
duże wymagania sprzętowe | |
brak polskiej wersji | |
Producent: Symantec, USA, http://www.symantec.com/ | |
Dostarczył: SoftPoint, Warszawa, tel.: (0-22) 635 98 19, faks: 635 69 50, e-mail: [email protected], http://www.softpoint.com.pl/ | |
Cena: ok. 1100 zł |
Obsługą faksów zajmuje się dołączany do pakietu (i opisywany już na łamach CHIP-a w nr. 3/99) program WinFax 9.0, który w laboratoryjnym teście porównawczym narzędzi do faksowania (CHIP 8/99) uzyskał dość wysokie noty. Ciekawą funkcją oferowaną przez WinFaksa jest możliwość powierzenia nadania faksu internetowym serwisom, takim jak Concord Internet Fax (http://www.concordfax.com/), NetCentric Internet Fax ( http://www.netcentric.com /), które dysponują dodatkowymi opcjami, niemożliwymi do uzyskania wtedy, gdy korzystamy ze zwykłej linii telefonicznej.