Mark Levinson: wzmacniacz za 33 000 zł? Proszę bardzo! Ta amerykańska firma słynie także z produkcji odtwarzaczy CD i przedwzmacniaczy |
Jeszcze dziesięć lat temu w polskich sklepach (a właściwie jedynie w Peweksach) dostępny był sprzęt audio wyłącznie kilku japońskich firm. Trzeba uczciwie przyznać, że nie były to marki ani modele z najwyższej półki. Dziś, jeśli tylko dysponujemy odpowiednią sumą, możemy wejść w posiadanie niemal każdego sprzętu. Przy tak wielkiej różnorodności urządzeń, jaką oferuje rynek, naprawdę trudno – nie mając kilkuletniego doświadczenia – samodzielnie skompletować dobrze brzmiący zestaw. Jednak co do jednego wszystkie źródła są zgodne: najważniejszym kryterium wyboru powinien być zawsze odsłuch jak największej liczby urządzeń lub zestawów z danego przedziału cenowego. Niestety, w Polsce jest bardzo mało salonów audio, oferujących sprzęt więcej niż kilku najpopularniejszych firm. W najlepszej sytuacji są oczywiście mieszkańcy dużych miast Warszawy, Krakowa, Poznania. Co mają zrobić pozostali? Wybierać na chybił trafił? Pojechać do najbliższego salonu i żyć nadzieją, że sprzedawca nie zamierza ich kosztem pozbyć się “zabytków” zalegających w magazynie? Oczywiście – nie! Jednym z najlepszych źródeł informacji może być dla nas Internet. Oto kilka przykładowych stron, które proponujemy przejrzeć przed wizytą w sklepie.
—-
Grupy dyskusyjne:
pl.rec.audio, rec.audio.* Internet:
Audio: http://www.audio.com.pl/ Hi-Fi i muzyka: http://www.hi-fi.com.pl/ Magazyn hi-fi: http://www.hifi.pl/ What Hi-Fi? http://www.whathifi.com/ Audio Review: http://www.audioreview.com/
W dziale Internet | Sprzęt audio znajdują się offline’owe wersje serwisów “Audio” i “Hi-Fi i muzyka”